Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Arne Herløv Petersen
Gul dræbersnegl? (Læst 1126 gange) Postet d. 25-07-15 kl. 14:24
Er denne orangegule snegl med gennemsigtige følehorn en farvevariant af dræbersneglen eller er det en anden art? Den er set 24.7.15 på Langeland

Gul dræbersnegl? (Er denne orangegule snegl med gennemsigtige følehorn en farvevariant af dræbersneglen eller er det e)
Arne Herløv Petersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#1 Kommentar postet d. 25-07-15 kl. 20:17. Emne: Gul dræbersnegl?
Dræbersneglene er i hvert fald særdeles variable i farven, så det vil jeg umiddelbart antage. Der findes en anden rød art, Arion rufus, og jeg vil ikke påstå, at jeg kan se forskel; men Dræbersneglene er langt mere almindelige.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Bo Skelmose
#2 Kommentar postet d. 26-07-15 kl. 07:34. Emne: Gul dræbersnegl?
Synes dræbersneglene altid har mørkt hoved og en lodret stribet fod - jeg vil ikke dødsdømme denne. Men de kan rigtigt nok findes i mange forklædninger.

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#3 Kommentar postet d. 26-07-15 kl. 09:01. Emne: Gul dræbersnegl?
Hej

Jeg fandt denne link

- se linket HER

Hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator