Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Beskadigelse af elektronisk søger (Læst 820 gange) Postet d. 28-07-15 kl. 18:45
På en biltur i Europa for en god uges tid siden lå mit medbragte kamera - et Fuji X-S1 løst på bagsædet (ikke i sin taske!!). Da jeg senere skulle benytte det, bemærker jeg, at der er opstået en skade i den elektroniske søger (ikke på skærmen bagpå, der jo også kan benyttes som "søger"). DDer ses ikke skade på billed-filerne.

Et sted i søgeren (rød pil på det andet foto i tråden her) er der en sort plet med en hvid ring udenom, mens der i nærheden på søgerskærmen er flere diffuse hvide pletter (markeret med blå pile...). Det ser ud som en permanent skade.

Jeg antager, at kameraet har ligget en kortere tid så solen - det var skyfrit (og forresten 27-30 graders varme (!)) - har skinnet ind gennem søgeren og brændt den lille skærm af på de omtalte pletter.

Er det en korrekt antagelse; og generelt noget man skal være påpasselig med - at udsætte et kamera for den brændende sol??

Mvh Lars Jørgen

Beskadigelse af elektronisk søger (På en biltur i Europa for en god uges tid siden lå mit medbragte kamera - et Fuji X-S1 løst på bagsæ)
Foto: Søgerbilledet...
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 774)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#1 Kommentar postet d. 28-07-15 kl. 18:45. Emne: Beskadigelse af elektronisk søger
Udsnit med indsatte pile....

Beskadigelse af elektronisk søger (Udsnit med indsatte pile....)
Foto: Øv...
Klik på billedet for original størrelse (717 x 451)
Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen
#2 Kommentar postet d. 29-07-15 kl. 00:22. Emne: Beskadigelse af elektronisk søger
Det var dog træls det ligner da ganske rigtigt et brændemærke og der sidder jo også noget optik foran den lille skærm, så det skal man altså være opmærksom på også

mvh

Frank

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator