Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
14. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Hvilken mindre hatsvamp på gammel nedfaldsstamme med lyserøde lameller? (Læst 577 gange) Postet d. 30-07-15 kl. 23:55
Tja, den synes at være noget anonym ... men jeg prøver alligevel.

Den lugtede behageligt af svamp - nærmest som champignon ...

Trævlet/fibret tynd stok.

billedet er taget i regnvejr, i blandet løvskov -

Hvilken mindre hatsvamp på gammel nedfaldsstamme med lyserøde lameller? (Tja, den synes at være noget anonym ... men jeg prøver alligevel.

Den lugtede behageligt af svamp)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#1 Kommentar postet d. 31-07-15 kl. 07:42. Emne: Hvilken mindre hatsvamp på gammel nedfaldsstamme med lyserøde lameller?
Det er en Skærmhat Bodil, men ellers pas herfra!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 31-07-15 kl. 08:40. Emne: Hvilken mindre hatsvamp på gammel nedfaldsstamme med lyserøde lameller?
Jeg vil godt kigge på den efter aftale Bodil, hvis tørret materiale til svampatlas ikke er en mulighed p.t. Mit mikroskop er dog i stykker, men forsøges repareret.

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator