Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. august 2015

Naturpleje af strandareal:

Hej.

Jeg var d. 18. april på vej nordpå fra Præstø mod Sjolte på cykel. Lige nord for Præstø Overdrev, som bliver afgræsset af køer, kommer en længere kystlinje til højre for landevejen som hvad jeg ved af er fredet. (Så engang et kort over strandbeskyttelseslinjer, som jeg desværre ikke kan genfinde). Da jeg passerede overdrevet og havde kystlinjen på min højre hånd så jeg at flere af de gamle store træer som stod langs kysten var fældet ned til stubben. (Billeder er taget). Der var store spor efter maskiner som havde rodet hele området op. (Billeder er taget) og endelig lå der stadig affald. (Har taget billeder på stedet af nogle gamle stykker jern, ting drevet ind fra havet, og plasticposer - måske fra vejen). Er det en del af naturplejen på området, at man roder kystlinjen op med store køretøjer og fælder de gamle træer? Og hvorfor har man så ikke ryddet op undervejs i processen mht. affald? Er der foregået noget ulovligt?

Jeg har her vedhæftet et billede af området set fra luften:


Foto: Kystlinjen nord for Præstø Overdrev (Google Maps)

De senest indberettede arter i Naturbasen: