Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Arne Christiansen
Hvad er det for en svamp? (Læst 906 gange) Postet d. 10-10-07 kl. 00:11
Her er en svamp som vokser på træstubbe-er det en der kan bestemmes?

Mvh. Jens

Hvad er det for en svamp? (Her er en svamp som vokser på træstubbe-er det en der kan bestemmes?
Mvh. Jens)
Foto: Jens Arne Christiansen
Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 postet d. 10-10-07 kl. 01:37. Emne: Hvad er det for en svamp?
Hej Jens

Det er da vist nogle godt modne Honningsvampe, men hvilke kan jeg ikke afgøre. De er udbredt overalt nu på stubbe og på grene i skovbunden

Måske andre kan komme nærmere end Honningsvamp sp

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Jens Arne Christiansen
#2 postet d. 10-10-07 kl. 08:26. Emne: Hvad er det for en svamp?
Tak for dit forslag.vi må se om der er nogen der kan komme det nærmere!Mvh. Jens

Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 postet d. 10-10-07 kl. 08:41. Emne: Hvad er det for en svamp?
Den ser meget mørkskællet ud, så Mørk H., Armillaria ostoyae.

mvh

Ole

Kommentér

Jens Arne Christiansen
#4 postet d. 10-10-07 kl. 16:11. Emne: Hvad er det for en svamp?
Hej Ole.

Tak for hjælpen med bestemmelse af Honningsvampen.Du kan vel ikke også hjælpe mig med denne mælkehat?

Med venlig hilsen Jens

Hvad er det for en svamp? (Hej Ole.
Tak for hjælpen med bestemmelse af Honningsvampen.Du kan vel ikke også hjælpe mig med denn)
Foto: Jens Arne Christiansen
Kommentér

Ole B. Lyshede
#5 postet d. 10-10-07 kl. 17:30. Emne: Hvad er det for en svamp?
Jens, du må fortælle lidt mere: hvilken skovtype, hvilke træer vokser den under, og et billede også af stilken, gerne med lamellerne og lidt om mælkens farve og eventuelle reaktion efter nogle minutter.

mvh

Ole

Kommentér

Jens Arne Christiansen
#6 postet d. 10-10-07 kl. 19:19. Emne: Hvad er det for en svamp?
Hej Ole.

Av der fik du mig..jeg ved kun at det var en blandet løvskov-overvejende med eg. Mælken var hvid.Det var det! Så det må nok blive en anden god gang-jeg må ud og tage nogle flere billeder!Tak for hjælpen.Mvh. Jens

Kommentér

Jens Arne Christiansen
#7 postet d. 10-10-07 kl. 19:19. Emne: Hvad er det for en svamp?
Hej Ole.

Av der fik du mig..jeg ved kun at det var en blandet løvskov-overvejende med eg. Mælken var hvid.Det var det! Så det må nok blive en anden god gang-jeg må ud og tage nogle flere billeder!Tak for hjælpen.Mvh. Jens

Kommentér

Jens Arne Christiansen
#8 postet d. 10-10-07 kl. 19:20. Emne: Hvad er det for en svamp?
Hej Ole.

Kommentér

Ole B. Lyshede
#9 postet d. 10-10-07 kl. 21:21. Emne: Hvad er det for en svamp?
Jamen Jens, jeg er ikke ude på at "få nogen", men dine nye oplysninger kan nu pege på Ege-Mælkehat, hvad jeg tror at det er.

mvh

Ole

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator