Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hanne Bertelsen
lille gul svamp (Læst 2377 gange) Postet d. 10-10-07 kl. 18:54
Er det gul vokshat,sted Kongenshus Hede 8. okt. 07

lille gul svamp (Er det gul vokshat,sted Kongenshus Hede 8. okt. 07)
Foto: Hanne Bertelsen
Klik på billedet for original størrelse (1064 x 741)
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 10-10-07 kl. 19:04. Emne: lille gul svamp
Næppe den, men jeg ved ikke hvilken.

mvh

Ole

Kommentér

Ebbe Kristensen
#2 postet d. 10-10-07 kl. 19:27. Emne: lille gul svamp
Kunne det evt. være Cinnoberrød-vokshat der mangler væde.

Har i søndags og igen tirsdag besøgt samme lokalitet med masser af denne, hvor de om tirsdage var skiftet fra rød til næsten gul, syntes der anes lidt rødt skær på dine svampe.

Venligst

Ebbe

Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 postet d. 10-10-07 kl. 20:33. Emne: lille gul svamp
Hvorfor mener du ikke at det kan være Gul vokshat Ole?

Hanne, har du flere billeder?

Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 postet d. 10-10-07 kl. 21:15. Emne: lille gul svamp
Fordi jeg synes, at billedet er meget forskelligt fra det/dem i Boertmanns bog. Men jeg erkender jo, at variationen kan være stor, og kan altid overbevises.

mvh

Ole

Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 postet d. 10-10-07 kl. 21:30. Emne: lille gul svamp
Nå, ,du har bogen Ole, ja det gør det lidt nemmere. Jeg spurgte sådan af nysgerrighed, for jeg synes ikke at der er så meget at vælge mellem når det skal være gule lameller også. Jeg synes, at man kan ane lidt grønt forneden på den højre svampestok, er det rigtigt Hanne? Det forvirrer mig nemlig noget.

Kommentér

Hanne Bertelsen
#6 postet d. 10-10-07 kl. 21:30. Emne: lille gul svamp
Jeg har ikke bedre billeder,og svampene er nu helt indtørrede.For at huske hvordan de så ud tegnede jeg hatten omtrent på størelse med en krone, nærmestbølgekant,tungekant meget gule voksede ilyng tyttebær ved grusvejsiden.

Kommentér

Hanne Bertelsen
#7 postet d. 10-10-07 kl. 21:39. Emne: lille gul svamp
Jeg synes også det ser ud til at der nederst på stokken er lidt grønt,det har jeg ikke set før.

Kommentér

Ole B. Lyshede
#8 postet d. 10-10-07 kl. 22:21. Emne: lille gul svamp
Margaretha, jo, jeg har et rimeligt udvalg af svampelitteratur, dog ikke de rigtig store især udenlandske værker.

Nå, hvis der er en grønlig basis på nærværende svamp, er det jo ikke Gul Vokshat, vel?

mvh

Ole

Kommentér

Margaretha Liebmann
#9 postet d. 10-10-07 kl. 22:34. Emne: lille gul svamp
Nej, men spørgsmålet er om det er svamp eller "forurening". jeg tror ikke at jeg kan komme videre.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator