Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Stauning
Grå Fluesnapper? (Læst 471 gange) Postet d. 07-08-15 kl. 13:30
Jeg havde et par stykker af disse formodede Grå Fluesnappere i min have i hvert fald i den sidste uge af juli; men havde forsømt at fotografere dem. Den 31. juli - hvor vejret var virkeligt dårligt - så jeg dem ikke; så jeg tænkte, at de var smuttet i protest mod forholdene. Men den den 1. august var der så en "på plads" ganske kortvarigt, og jeg skyndte mig at tage et par billeder. Skarpe blev de ikke rigtigt, kameraet har vist fokuseret på forgrunden.

Kan det bekræftes at være Grå Fluesnapper?

På forhånd tak.

Ole

Grå Fluesnapper? (Jeg havde et par stykker af disse formodede Grå Fluesnappere i min have i hvert fald i den sidste ug)
Foto: © 2015 Ole Stauning
Klik på billedet for original størrelse (1020 x 1360)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 07-08-15 kl. 13:34. Emne: Grå Fluesnapper?
Kort og godt: Ja!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#2 Svar postet d. 07-08-15 kl. 13:41. Emne: Grå Fluesnapper?
Ja, Grå Fluesnapper. Når du ikke så dem under de meget dårlige vejrforhold skyldes det, at der så ikke er mange insekter i luften. Det påvirker naturligvis fluesnappernes jagtmuligheder og dermed synlighed.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#3 Kommentar postet d. 07-08-15 kl. 13:51. Emne: Grå Fluesnapper?
Tak for svarene.

Henrik, jeg håbede også på, at de bare holdt en pause; men de har desværre ikke været at se i de seneste dage, hvor vejret ellers har været fint. Så de har nok ikke været helt tilfredse med "forplejningen".

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3335)
#4 Svar postet d. 07-08-15 kl. 14:04. Emne: Grå Fluesnapper?
Ynglesæsonen er slut nu. Jeg har observeret både med Grå og Broget Fluesnapper, at de forlader ynglepladsen, så snart det sidste kuld unger er helt selvforsynende, også selv om der fortsat er masser af fødemuligheder.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator