Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mads Hildebrandt
Hvilken fugl? (Læst 494 gange) Postet d. 08-08-15 kl. 22:42
Ja, den bliver nok lidt svær den her...måske.

Jeg er stødt på en lille fugl, nogle gange nu, men det har ikke været muligt at få et billede. Den vil simpelthen ikke sidde stille. Jeg møder den typisk omkring skovbryn siddende inde i små kratagtige træer.

Den er lille, som i gærdesmutte lille. Grå/brunlig og hopper hele tiden rundt fra gren til gren. Jeg har ikke endnu hørt den sige andet end FWUIIT...FWUIIT...FWUIIT. Ca. med 1 til 2 seks mellemrum mellem hver FWUIIT.

Hvad kan den lille fugl være for én?

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 08-08-15 kl. 22:52. Emne: Hvilken fugl?
Gransanger/Løvsanger.

Besvar | Kommentér

Mads Hildebrandt
#2 Kommentar postet d. 08-08-15 kl. 23:09. Emne: Hvilken fugl?
Gransanger er ikke noget dårligt bud efter at have læst lidt omkring den og hørt dens sang. Tonelejet minder meget om det jeg har haft hørt på mine ture, dog har den ikke sunget, men kun kommet med det beskrevne og monotone FWUIIT.

Jeg må se om jeg ikke kan få fanget et billede af den, men som sagt, før jeg får zoomet ind og stillet skarp har den hoppet både op og ned og til højre og venstre.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(417)
#3 Svar postet d. 09-08-15 kl. 19:05. Emne: Hvilken fugl?
Det lyder meget som gransanger, der er en meget almindelig sanger med netop det beskrevne kald og den beskrevne adfærd.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(417)
#4 Svar postet d. 09-08-15 kl. 19:05. Emne: Hvilken fugl?
Det lyder meget som gransanger, der er en meget almindelig sanger med netop det beskrevne kald og den beskrevne adfærd.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator