Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Maria Løwe
isfugl på avenak ø (Læst 384 gange) Postet d. 09-08-15 kl. 21:35
- jeg så denne flotte isfugl, næsten angribe mig. mens den skreg af mig. jeg sad på en træstub mellem nogle træer, ved en lille sø. hvor vi kiggede efter guldsmede og vandnymfer, da den omtalte isfugl kom mod mig. jeg blev så overrasket at jeg ikke nåede at tage et billede af den.. men den havde et flot orange bryst og da den vente om og fløj væk, var ryggen helt blå. først der blev jeg klar over at det var en isfugl. og inden jeg nåede at trykke på knappen så var den væk

Kommentér

peter sunesen
#1 Kommentar postet d. 09-08-15 kl. 21:38. Emne: isfugl på avenak ø
Herlig oplevelse!

Netop nu ses Isfugle ofte langt fra deres ynglepladser for ungfuglene strejfer en del omkring, og da de fleste danske Isfugle får 2-3 kuld på vingerne, ses disse omkringfarende ungfugle lige fra juni til hen i september/oktober.

Kommentér

Dorte Jordand
#2 Kommentar postet d. 09-08-15 kl. 21:59. Emne: isfugl på avenak ø
Fed oplevelse Jeg ville så gerne se en isfugl engang, men det lykkedes vel også hvis jeg venter længe nok og kommer de rigtige steder

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator