Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ?? (Læst 309 gange) Postet d. 13-08-15 kl. 23:10
Yderste klitrække - i ren sand

-tæt ved hawet

Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ?? (Yderste klitrække - i ren sand
-tæt ved hawet
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (785 x 703)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 13-08-15 kl. 23:11. Emne: Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ??
1

Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ?? (1)
Klik på billedet for original størrelse (1138 x 909)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 13-08-15 kl. 23:12. Emne: Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ??
2

Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ?? (2)
Klik på billedet for original størrelse (1218 x 1022)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 13-08-15 kl. 23:12. Emne: Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ??
3

Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ?? (3)
Klik på billedet for original størrelse (1014 x 895)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 13-08-15 kl. 23:14. Emne: Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ??
Mon ikke, de skulle være grydeklare til Atlas ??

Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ?? (Mon ikke, de skulle være grydeklare til Atlas ??
:-))
Klik på billedet for original størrelse (845 x 825)
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#5 Svar postet d. 14-08-15 kl. 09:11. Emne: Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ??
Hvis du selv vil bestemme den, skal du have fat i udenlandsk litteratur om trævlhatte, for en sådan er det, da emnet ikke er studeret i Danmark. Der er mange arter, der lever i klitter, og de almindelige danske bøger dækker dem ikke. Bon 1996: Documents Mycologiques (105), Bon 1997: Documents Mycologiques 37 (108) og Bon 1998: Documents Mycologiques 38 (111) er en samlet nøgle til de nordfranske trævlhatte med henvisning til forfatterens tidligere originalbeskrivelser af mange klitarter af trævlhatte, som han ivrigt har studeret.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 14-08-15 kl. 09:48. Emne: Klit-Mørkhat ?? -nu må jeg da vel..... ??
- du kan lige så godt bede mig kravle til månen.....

men fint: Trævlhat /jeg prøver Atlas

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator