Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Hvem vil kigge på en formodet Hvidlig Fåreporesvamp? (Læst 757 gange) Postet d. 14-10-07 kl. 07:17
Det er måske den og måske en beslægtet forvekslingsmulighed, der ikke er fundet før i Danmark.

- se linket HER

Jeg af ingen erfaring med den gruppe, den tilhører og har p.t. ikke adgang til mikroskob og avanceret international bestemmelseslitteratur.

Den ligger i mit køleskab og venter på at blive bestemt.

Hvem vil påtage sig en nærmere bestemmelse og hvem kan jeg sende den til?

Poul Evald

Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 14-10-07 kl. 09:06. Emne: Hvem vil kigge på en formodet Hvidlig Fåreporesvamp?
Du kan da bare sende besked til Christian Lange via F&N, eller maile til Thomas Læssøe. Ta noget fra og få det tørret, så du har to belæg.

I starten kan du måske nøjes med at sende dine billeder idag. Usædvanlige fund er de jo altid megt interesserede i. Henrik Mathiassen (også bruger hr) har sin poreside og er meget interesseret i sjældne poresvampefund, så der var også en mulighed.

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 14-10-07 kl. 09:10. Emne: Hvem vil kigge på en formodet Hvidlig Fåreporesvamp?
PE, jeg fandt lige dette med godt billede og god beskrivelse.

- se linket HER

og så har du også forvekslingsarterne, du kan kigge på.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator