Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tommy Skagbæk
Kan dette være en forstenet svamp? (Læst 1511 gange) Postet d. 19-08-15 kl. 20:04
Har fundet denne i Mariager kalk, ude ved Dania, måler 8x3cm. Jeg har prøvet at fjerne noget kalk og syntes nu det ligner en blomster knop - hvad det ikke er. Er der nogen bud på hvad det er?

Kan dette være en forstenet svamp? (Har fundet denne i Mariager kalk, ude ved Dania, måler 8x3cm. Jeg har prøvet at fjerne noget kalk og)
Tommy Skagbæk har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (960 x 632)
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 20-08-15 kl. 18:18. Emne: Kan dette være en forstenet svamp?
Hej Tommy

Kan den evt ses fra flere sider f.eks enden og bagside

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tommy Skagbæk
#2 Kommentar postet d. 20-08-15 kl. 19:48. Emne: Kan dette være en forstenet svamp?
Nyt billede fra anden vinkel.

Kan dette være en forstenet svamp? (Nyt billede fra anden vinkel.)
Besvar | Kommentér

Tommy Skagbæk
#3 Kommentar postet d. 21-08-15 kl. 15:59. Emne: Kan dette være en forstenet svamp?
Jeg har nu været i gang med at fjerne kalk og er foreløbigt kommet frem til dette. Er der et bedre vurderingsgrunlag eller skal der prepereres mere kalk væk?

Kan dette være en forstenet svamp? (Jeg har nu været i gang med at fjerne kalk og er foreløbigt kommet frem til dette. Er der et bedre v)
Klik på billedet for original størrelse (993 x 455)
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#4 Svar postet d. 21-08-15 kl. 18:06. Emne: Kan dette være en forstenet svamp?
Hej Tommy

Den eneste svamp med den form er Aulaxinia sp men jeg syntes ikke der er nogle striber eller prikker de huller som svampen sugede havvand ind og ud med

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tommy Skagbæk
#5 Kommentar postet d. 24-08-15 kl. 18:22. Emne: Kan dette være en forstenet svamp?
Så er der røget lidt mere kalk af. Tror ikke det er noget, men den ser spændende ud.

Kan dette være en forstenet svamp? (Så er der røget lidt mere kalk af. Tror ikke det er noget, men den ser spændende ud. :-()
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator