Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mette Valentin
ER det en forstenet søanemone jeg har fundet? (Læst 1366 gange) Postet d. 23-08-15 kl. 18:55
Denne sten kom op under gravning i haven i forgårs. Mit bedste bud er at det er et forstenet søpindsvin. Er det det?

Sted: Volstrup, 5750 Ringe

ER det en forstenet søanemone jeg har fundet? (Denne sten kom op under gravning i haven i forgårs. Mit bedste bud er at det er et forstenet søpinds)
Foto: Flere fotos (tættere på) haves.
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 23-08-15 kl. 21:58. Emne: ER det en forstenet søanemone jeg har fundet?
Hej Mette

Det er mineralet chalcedon udfældet i et hulrum i flint

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mette Valentin
#2 Kommentar postet d. 24-08-15 kl. 08:52. Emne: ER det en forstenet søanemone jeg har fundet?
Tak. Det er så IKKE en forstenet søanemone....

Jeg troede ikke vi havde disse geodelignende forekomster her i DK.

Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#3 Svar postet d. 24-08-15 kl. 09:17. Emne: ER det en forstenet søanemone jeg har fundet?
Hej Mette

Man kan også finde kiselsvampe med denne type udfyldninger de kan kende disse ved at der er huller i overfladen og de er runde ovale

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator