Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren G. Nielsen
Vinduesdød solsort - konservatorinteresse? (Læst 762 gange) Postet d. 27-08-15 kl. 19:39
Har lige måttet se en ung solsort (eller hun) lide døden efter påflyvning af vindue. Det skete for ca 15 min siden, så den er særdeles "frisk".

Har en sådan interesse til udstopning eller er det for almindelig en fugl?

Hvis ja, vil jeg fluks smide den i fryseren til senere overdragelse.

Vh Søren

Vinduesdød solsort - konservatorinteresse? (Har lige måttet se en ung solsort (eller hun) lide døden efter påflyvning af vindue. Det skete for c)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#1 Kommentar postet d. 27-08-15 kl. 19:44. Emne: Vinduesdød solsort - konservatorinteresse?
Foto var temmelig reduceret i str - vedhæfter close up af fjer

Vinduesdød solsort - konservatorinteresse? (Foto var temmelig reduceret i str - vedhæfter close up af fjer)
Søren G. Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (669 x 607)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 27-08-15 kl. 19:55. Emne: Vinduesdød solsort - konservatorinteresse?
Principielt ja tak, men unge Solsorte bruger jeg ikke så ofte (og har på lager) så jeg vil undtagelsesvis takke nej

Mvh.

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#3 Kommentar postet d. 27-08-15 kl. 20:03. Emne: Vinduesdød solsort - konservatorinteresse?
Tak for hurtigt respons, Peter. Det er noteret.

Jeg venter lige med at "klikke af", så andre (en anden) kan se, at den ikke er død (tråden altså - fuglen er ).

Vh Søren

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#4 Kommentar postet d. 27-08-15 kl. 20:14. Emne: Vinduesdød solsort - konservatorinteresse?
Håber det er Ok at jeg lige hægter mig på.

Tråden mindede mig nemlig lige om, at der ligger en død spurvehøg i mine forældres fryser. Den lå på terrassen da de kom hjem fra ferie 31/7 i år.

Der var tydelige mærker på glasset i terrassedøren efter sammenstødet.

Blodet på glasset/fuglen var endnu ikke helt indtørret, så den var sandsynligvis død om morgenen samme dag som den blev fundet om eftermiddagen.

Jeg fik den lagt i fryseren, fordi jeg lige ville høre om en eller anden var interesseret - og det havde jeg helt svedt ud indtil jeg så denne tråd

Så derfor: Kan en død spurvehøg (vistnok en han) bruges af en eller anden?

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#5 Svar postet d. 27-08-15 kl. 20:17. Emne: Vinduesdød solsort - konservatorinteresse?
Ja tak, hvis du af og til kommer til Gentofte nær København, vil jeg blive glad for at modtage den.

Mvh.

Peter

Besvar | Kommentér

Søren G. Nielsen
#6 Kommentar postet d. 27-08-15 kl. 21:46. Emne: Vinduesdød solsort - konservatorinteresse?
Så lukker vi for kadaverbutikken

Vh Søren

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator