Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Conny Bruun
Hvilke svampe (Læst 2396 gange) Postet d. 18-10-07 kl. 01:11
Hej

jeg vil meget gerne bede om hjælp til disse svampe,som er fra Bækkeskov og det var et bøgetræ de stod ved,billedet er fra d 22.9.07

Mvh Conny

Hvilke svampe (Hej 

jeg vil meget gerne bede om hjælp til disse svampe,som er fra Bækkeskov og det var et bøgetr)
Foto: Conny Bruun
Klik på billedet for original størrelse (1195 x 1016)
Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 postet d. 18-10-07 kl. 06:19. Emne: Hvilke svampe
Det ville være rart at se lamellerne, men det kunne være Plettet Flammehat!

Poul Evald

Kommentér

Conny Bruun
#2 postet d. 18-10-07 kl. 11:49. Emne: Hvilke svampe
Desværre har jeg kun det billede,men det kunne godt ligne den.Hvis du ikke er sikker så går det ikke at lægge den ind som obs vel,vil bare være sikker på at gøre det rigtige.

Mvh Conny

Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 postet d. 18-10-07 kl. 17:47. Emne: Hvilke svampe
Nej, du bør vente til identifikationen er sikker. Det kan vildlede andre.

mvh

Ole

Kommentér

Flemming Larsen
#4 postet d. 18-10-07 kl. 18:53. Emne: Hvilke svampe
Plettet flammehat skal vel ikke have så tydelig ring og vokser normalt heller ikke i knipper (selvom der kan være mange af dem sammen)? Jeg vil mene det Fibret flammehat - Gymnopilus junonius

Kommentér

Conny Bruun
#5 postet d. 19-10-07 kl. 00:17. Emne: Hvilke svampe
Jeg vil sige mange tak for hjælpen til jer alle,jeg må huske lamellerne.

Mvh Conny

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#6 postet d. 19-10-07 kl. 01:25. Emne: Hvilke svampe
Hej Conny

Ja, det er bare så vigtigt at få lamellerne med, så det er ærgerligt, når du har taget sådan et flot billede, at du ikke kan få ID på dem

Du behøver kun lige at vende en af svampene og lægge den ved siden af gruppen, så er det godt

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Conny Bruun
#7 postet d. 19-10-07 kl. 12:29. Emne: Hvilke svampe
Hej Anni Lene

Du har så sandelig ret,og jeg har flere billeder som jeg vil spørge om,men i gør det så godt i nu engang kan.

Mvh Conny

Kommentér

Flemming Larsen
#8 postet d. 19-10-07 kl. 17:11. Emne: Hvilke svampe
Jeg var måske lidt vag i det

Hvis du kan beskræfte at svampene var relativt store (i forhold til at de ikke er udvokset), så er jeg ret sikker på, at det er Fibret flammehat - også uden at have set lamellerne.

Kommentér

Conny Bruun
#9 postet d. 19-10-07 kl. 21:22. Emne: Hvilke svampe
Hej

Flemming Larsen

Jeg synes at de var meget store,og troede ikke de blev større,nu har jeg værret ude og investere i tre nye svampebøger i en af dem har jeg fundet Fibret Flammehat og de ligner mine meget,og beskrivelsen passer også.

Mvh Conny

Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator