Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ... (Læst 1824 gange) Postet d. 28-08-15 kl. 15:41
Æggene er helt hvide og ca. 3 cm lange ...

De lå ret overraskende nede i et jordhul lige ved siden af stiens "gangbane" - dækket af en smule græsstrå.

Hvilken fugl lægger æg på så udsat et sted?

2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ... (Æggene er helt hvide og ca. 3 cm lange ...

De lå ret overraskende nede i et jordhul lige ved side)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 28-08-15 kl. 15:43. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Beklager det slørede foto ...

2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ... (Beklager det slørede foto ...)
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 28-08-15 kl. 16:21. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Ku det ikke være svampe?

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(417)
#3 Svar postet d. 28-08-15 kl. 16:32. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Kan du undersøge, om de er helt hvide. De ser ud til at have små pletter eller revner. Der ser ikke ud til at være en rede. De kan være deponeret af et lille rovdyr.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(517)
#4 Svar postet d. 28-08-15 kl. 17:52. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
....jeg tænker umiddelbart, det kan være en rotte der har lagt dem ? (Tö hö )

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#5 Kommentar postet d. 28-08-15 kl. 18:41. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Det er bestemt ikke svampe!! - jeg kan altså godt mærke forskel på æg og svampe (tø hø !!!)

Det der med rovdyr var da netop den mulighed jeg kunne forestille mig.

Og de små pletter mm var altså jord ...

I får lige endnu et sløret billede - hvor I forhåbentlig kan se, at det er helt hvide æg, der er beskidte af jorden fra hullet.

Men hvilken fugl har hvide æg, der kun er 3 cm?

2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ... (Det er bestemt ikke svampe!! - jeg kan altså godt mærke forskel på æg og svampe (tø hø !!!)

Det d)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#6 Svar postet d. 28-08-15 kl. 19:26. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Vask dem og tag et billede så formen kan ses.

For lille til Ringdue, men måske Tyrkerdue?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#7 Kommentar postet d. 28-08-15 kl. 19:34. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
OK - jeg må se, om de stadig er der i morgen ... er der nogen, der har et bud på, hvilket rovdyr, der så kan finde på, at lave et "æg-depot" lige ved "alfarvej"?

Besvar | Kommentér

ole sørensen
#8 Kommentar postet d. 28-08-15 kl. 19:46. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
...altså jeg mente nu faktisk det med rotten. Langs åer og bække bor der tit rotter.....

Mvh Ole

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#9 Kommentar postet d. 28-08-15 kl. 20:27. Emne: 2 hvide æg i hul på kanten af en sti langs en bæk ...
Ja ... men rotter kravler vel ikke i træer??

Men er der ikke noget om, at duer laver så ringe reder, at de let falder ned i blæsevejr?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator