Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen
Rubus nessessis - Opret brombær?? (Læst 639 gange) Postet d. 05-09-15 kl. 19:45
I dag i plantagen ved Myrhøj, ved Ertebølle.

Der stod meget af denne her.

Virkede meget gulligt i løvet - men det er godt nok ikke særlig tydeligt på mit første billede.

Der kommer 7 billeder

Rubus nessessis - Opret brombær?? (I dag i plantagen ved Myrhøj, ved Ertebølle.

Der stod meget af denne her.
Virkede meget gulligt )
Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (650 x 433)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#1 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:46. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
...blomsterskud...

Rubus nessessis - Opret brombær?? (...blomsterskud...)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#2 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:47. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
...der var ikke megen frugt. Mange steder så det ud som om de bare var tørret ind hvem kan nu forstå det i denne sommer

Rubus nessessis - Opret brombær?? (...der var ikke megen frugt. Mange steder så det ud som om de bare var tørret ind :) hvem kan nu for)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 467)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#3 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:49. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
...bladskud ... med et enkelt blad der er 6 delt..

Rubus nessessis - Opret brombær?? (...bladskud ... med et enkelt blad der er 6 delt..)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#4 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:51. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
..hjerteformet endeblad...og mange steder foldede blade..

Rubus nessessis - Opret brombær?? (..hjerteformet endeblad...og mange steder foldede blade..)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#5 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:53. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
...og så var der lige det sjove med de runde blade....

Rubus nessessis - Opret brombær?? (...og så var der lige det sjove med de runde blade....)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 475)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#6 Kommentar postet d. 05-09-15 kl. 19:54. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
..og når jeg så så på bagsiden, så sad spidsen der på en lille fin stilk på midtribben

Rubus nessessis - Opret brombær?? (..og når jeg så så på bagsiden, så sad spidsen der på en lille fin stilk på midtribben ;-))
Klik på billedet for original størrelse (700 x 444)
Besvar | Kommentér

Kjeld Forsom

Svaraktivitet:

(1806)
#7 Svar postet d. 05-09-15 kl. 22:39. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
Den må være i Sektion Coryfolii - Hasselbrombær.

Hilsen kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(13)
#8 Svar postet d. 06-09-15 kl. 11:58. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
Denne gang er det en blanding.

Blomsterskuddene er velsagtens Korbær, - dens bladskud har 3-delte, noget rynkede blade.

Dit bladskud #3 er R. nessensis, - den har blanke, ofte 6-7-delte blade med tilspidset endesmåblad. På selve bladskudstænglen er tornene små og violette (i kontrast til den lysegrønne stængel).

Du kan godt lægge foto #3 ind som nessensis.

Hilsen, Hans

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#9 Kommentar postet d. 06-09-15 kl. 16:01. Emne: Rubus nessessis - Opret brombær??
Nåda! Ja, der må jeg nok indrømme at jeg ikke var påpasselig nok. Det med at passe på ikke at blande sammen var jeg ellers meget opmærksom på den anden dag da jeg gik i Hverrestrup.

Jeg tror jeg er nødt til at ta´ en tur derud igen for helt at forstå hvordan det gik galt.

Men mange tak Hans for at klare det op for mig jeg havde også ret mange problemer med at få det hele stuvet ned i den samme kasse det var der så en grund til.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator