Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Connie Børgesen
ID - lyd (Læst 787 gange) Postet d. 06-09-15 kl. 22:50
Prøver lige lykken her. Jeg er ikke sikker på, at det er en fugl, men det kan I sikkert svare på.

Og i givet fald hvilken?

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(70)
#1 Svar postet d. 06-09-15 kl. 23:02. Emne: ID - lyd
Hej Connie

Kom lige med flere data, hvor og hvornår og under hvilke omstændigheder er denne lydsnas optaget??

Kunne lyde som en der trækker sit sværd på et middelaldermarked..!!

/LJ

Besvar | Kommentér

Connie Børgesen
#2 Kommentar postet d. 06-09-15 kl. 23:07. Emne: ID - lyd
HAHAH!

Ja, det var også bisset at jeg skrev så lidt - beklager.

Det gik for stærkt ;)

Det du hører er noget støj, der skal ignoreres. Nu ved du det er der, så bliver du ikke forskrækket når du lige skruer væsentligt op for lyden - både før og efter støjen er der nogle dyrelyde

De lyde er taget d. 1. september tidligt på dagen.

Besvar | Kommentér

Connie Børgesen
#3 Kommentar postet d. 06-09-15 kl. 23:08. Emne: ID - lyd
Hov - hvor det er optaget:

Det er optaget gennem et åbent vindue på Nordlangeland.

Derfor den noget ringe kvalitet - man må jo gribe hvad man der er forhåndværende.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3337)
#4 Svar postet d. 06-09-15 kl. 23:34. Emne: ID - lyd
Når jeg klikker på dit link kommer meddelelsen ''Photo not found''!

Hvor er lydfilen?

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#5 Kommentar postet d. 06-09-15 kl. 23:42. Emne: ID - lyd
Jeg får også fejlmeddelelse nu, men nåede at hente filen mens den var der.

Og har tilladt mig at klippe noget af ''skratteriet'' ud, og forstærket resten - for jeg kunne ærlig talt næsten intet høre

Hvis det efter forstærkning lyder meget forvrænget i forhold til hvordan det lød ''live'', så sig gerne til.

I mine ører lyder det lidt som en træt høne med tømmermænd... men det er det jo nok ikke

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Connie Børgesen
#6 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 10:34. Emne: ID - lyd
Jeg har lyttet - tusind tak for dit stykke arbejde, det er helt perfekt.

Det ER sådan den lyder.

Høne med tømmermænd - det er et bud, der er lidt nedfaldsæbler de kan have fuldet sig i, men jeg tror godt det kan betale sig at søge bredere

Jeg kan forstå at fuglefolket her måske også undrer sig - det kan være, jeg skal prøve at lægge klippet over på et pattedyrsforum også.

Jeg håber jeg må låne dit gode lydklip - det giver meget mere mening end mit eget

Besvar | Kommentér

Connie Børgesen
#7 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 15:08. Emne: ID - lyd
I pattedyrssektionen foreslår man ravn.

Hvad siger I til det?

Jeg har set ravn i området, men ganske sporadisk og ikke helt tæt på mit hjem.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3337)
#8 Svar postet d. 07-09-15 kl. 17:15. Emne: ID - lyd
Ravn, eller måske en anden kragefugl, var faktisk det første jeg tænkte på, da jeg hørte lyden. Men så kunne jeg ikke helt få det til at passe med lydbilledet, det lyder som om det er meget lavmælt og tæt på, og ikke lige så klangfuldt, som jeg har hørt det fra Ravn.

Optagelsen er ikke særligt god, hvis du har mulighed for at lave en bedre en dag, bliver de nok lettere at komme med et mere præcist bud. Men det var måske bare denne ene gang, du har hørt lyden?

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Connie Børgesen
#9 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 17:29. Emne: ID - lyd
Du har ret i, at det var relativt tæt på, det foregik.

Jeg har kun hørt den lyd denne ene gang, men det kan da hænde, at jeg er heldig at den kommer igen.

Jeg tror ikke det forandrer så meget at lave en ny - den optimerede lydfil gengiver faktisk ret godt det, jeg kunne høre.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator