Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Kan det være andet end kær-padderok ? (Læst 535 gange) Postet d. 07-09-15 kl. 16:03
Hedeland ved Roskilde i dag. En grøft med stillestående (eller meget langsomtflydende) vand. Stedvis helt tilvokset med padderok.

Kan det være andet end kær-padderok ? (Hedeland ved Roskilde i dag. En grøft med stillestående (eller meget langsomtflydende) vand. Stedvis)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 16:04. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
Lidt nærmere

Kan det være andet end kær-padderok ? (Lidt nærmere)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 16:15. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
For mig at se ligner det Dynd-Padderok. Har du nærbilleder? Ellers er der jo nok nogen, der kan sige det med større sikkerhed efter de 2 billeder.

Fik du set den lidne padderok derude?

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 16:32. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
Tak, Stig.

Dynd havde jeg ikke lige tænkt på. Kær-padderok har jeg set på Køge Ås, hvor den står i vand, derfor tænkte jeg på den.

Jeg ved ikke lige, hvad et nærbillede skal vise, men jeg har prøvet at trække dette nærmere på.

Hvis jeg så liden padderok, var det uden at være bevidst om det , men jeg kiggede heller ikke specielt efter den.

Kan det være andet end kær-padderok ? (Tak, Stig.
Dynd havde jeg ikke lige tænkt på. Kær-padderok har jeg set på Køge Ås, hvor den står i )
Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(662)
#4 Svar postet d. 07-09-15 kl. 16:37. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
Tak, nu tør jeg godt besvare: Dynd-Padderok

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 16:39. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
Mange tak for det

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#6 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 16:45. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
I forhold til Kær-Padderokken har den flere og temmeligt små tænder i kransene, og stængelafsnittene er langt mindre furede. Og så er væggen ret tynd, men det kan man jo ikke se på billeder.

Liden Padderok er svær at finde fra stien, synes jeg, men den er til gengæld svær at overse, når man først er kommet igennem vildnisset.

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#7 Kommentar postet d. 07-09-15 kl. 16:50. Emne: Kan det være andet end kær-padderok ?
Kær-Padderok har tyndere stængel, som er dybere furet.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator