Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Gul-gulbrun rørhat med ring - hvilken ? (Læst 333 gange) Postet d. 09-09-15 kl. 16:23
Set i dag i skov ved Frederikssund. Ved skovvej, hvor der var/havde været opstablet træstammer af forskellig art. Der var en del af dem. Den viste har en hat på ca. 3 cm Ø, stokken er ca. 4 cm høj, ca. 12 mm Ø. Især hatten, men til en vis grad også stokken er fedtet/slimet. Ingen bemærkelsesværdig lugt.

Gul-gulbrun rørhat med ring - hvilken ? (Set i dag i skov ved Frederikssund. Ved skovvej, hvor der var/havde været opstablet træstammer af fo)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Ebbe Kristensen

Svaraktivitet:

(347)
#1 Svar postet d. 09-09-15 kl. 16:28. Emne: Gul-gulbrun rørhat med ring - hvilken ?
Hej Gerner

Mon ikke nogle af træerne har været noget Lærk?

For mig ligner det nemlig Lærke-rørhat

Vh. Ebbe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 09-09-15 kl. 16:38. Emne: Gul-gulbrun rørhat med ring - hvilken ?
Tak, Ebbe, jeg har selv været inde og studere litteraturen om lærke-rørhat, og synes også, det kunne være den. På fundstedet bemærkede jeg ikke umiddelbart lærk, men det var en blandet landhandel, så den kan sagtens have været der.

Besvar | Kommentér

Ebbe Kristensen

Svaraktivitet:

(347)
#3 Svar postet d. 09-09-15 kl. 16:41. Emne: Gul-gulbrun rørhat med ring - hvilken ?

Den hedder for øvrigt Lærke-Slimrørhat nu til dags

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 09-09-15 kl. 22:18. Emne: Gul-gulbrun rørhat med ring - hvilken ?
Tak igen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator