Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Nu har jeg minsandten fundet... (Læst 519 gange) Postet d. 20-09-15 kl. 20:39
-den i Jan Vesterholts fremragende Danmarks Svampe som sådan beskrevne meget almindelige Pelargonie-Slørhat.

Og det bliver i givet fald første obs oppe hos Knud.....

-her på FugleogNatur. Ser, at Jan Vesterholt har fundet den i Lild Klitplantage i 2009 /vel her, hvor jeg i går fandt den...selvom det hedder Svanborg herinde...

Og her på "sitet" vælter folk sig heller ikke ligefrem i Pelargonier , når der luskes rundt... så mon den er SÅ almindelig ??

Vil gerne lige bekræftes....tak

Nu har jeg minsandten fundet... (-den i Jan Vesterholts fremragende Danmarks Svampe som sådan beskrevne meget almindelige Pelargonie-)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (717 x 537)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 20-09-15 kl. 20:41. Emne: Nu har jeg minsandten fundet...

Nu har jeg minsandten fundet... (:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (950 x 766)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 22-09-15 kl. 13:30. Emne: Nu har jeg minsandten fundet...
- og al den kålhøgenhed går ikke an... man kommer hurtigt ned på jorden igen....

Jens beretter om tre arter /lignende

Nå jeg snuser til mine tørrede belæg fornemmes ingen særlig pelargonieduft ??

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#3 Svar postet d. 22-09-15 kl. 17:37. Emne: Nu har jeg minsandten fundet...
Hvad var økologien: Våd eller ikke, træarter. pil, birk, eller hvad? Og jeg vil også gerne vide om hatten var hygrofan, eller ej!

Hvis den vokser vådt og der er pil, så kan det være Bomulds-Slørhat, men den må lægges på atlas og mikrocheckes (gerne af mig)!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#4 Svar postet d. 28-05-16 kl. 05:12. Emne: Nu har jeg minsandten fundet...
God morgen Per

Den stemmer fint med Hvidfnugget Slørhat, idet jeg går ud fra at der var birk i nærheden. Bomulds-Slørhat er mindre, lysere, med lidt anderledes sporer og gror under pil.

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator