Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Grå hatsvamp på blade i en bøgeskov (Læst 170 gange) Postet d. 09-10-15 kl. 21:26
Stokken hul - og den knækkede straks fra hatten, da jeg forsøgte at lirke svampen op.

Hatten ca. 3 cm

Der kunne klemmes en dråbe mælkeagtig saft ud af stokkens top. (men svampen var dog ikke så spinkel, som jeg har opfattet Hvidmælket huesvamp )

Grå hatsvamp på blade i en bøgeskov (Stokken hul - og den knækkede straks fra hatten, da jeg forsøgte at lirke svampen op.

Hatten ca. )
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 09-10-15 kl. 21:27. Emne: Grå hatsvamp på blade i en bøgeskov
-

Grå hatsvamp på blade i en bøgeskov (-)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 09-10-15 kl. 21:28. Emne: Grå hatsvamp på blade i en bøgeskov
Håret ved basis af stokken ...

Grå hatsvamp på blade i en bøgeskov (Håret ved basis af stokken ...)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator