Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Galler og miner -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Linda Kjær-Thomsen
Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella? (Læst 790 gange) Postet d. 13-10-15 kl. 12:11
På gråpil, salix cinerea, 2 miner, som jeg får til Phyllonorycter salicicolella.

Den ene indeholder en larve, som næsten ligner denne

- se linket HER

jeg ved ikke om jeg har fejlbestemt, eller om forskellen skal tilskrives forskellig larvealder.

Den anden mine som var identisk indeholdt en lille puppe af en snyltehveps.

Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella? (På gråpil, salix cinerea, 2 miner, som jeg får til Phyllonorycter salicicolella.
Den ene indeholder)
Linda Kjær-Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 587)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 12:11. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
Den anden larve

Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella? (Den anden larve)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 631)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#2 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 12:12. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
Mine, over- og underside

Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella? (Mine, over- og underside)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#3 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 17:15. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
Er det syltemøllet eller snylteren du spørger til?

Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#4 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 17:16. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
... styltemøl!

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#5 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 17:18. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
Snylteren, men der er vel mindst 7 at vælge i mellem

Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#6 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 17:28. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
Ork nej, kun to: - se linket HER

Men, på hvilket grundlag har du kaldt den Phyllonorycter salicicolella? Den er jo kokon-detaljer, der adskiller denne fra P. dubitella og hilarella?

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#7 Kommentar postet d. 13-10-15 kl. 17:38. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
....jeg syntes beskrivelsen af minen passede bedst med P salicicolella....men det bringer så 2 mere til ligningen om snylteren.

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#8 Kommentar postet d. 14-10-15 kl. 22:30. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
Jeg fandt en mine mere på kvisten (inden den blev smidt ud) og i håb om at finde en puppe/kokon ....

Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella? (Jeg fandt en mine mere på kvisten (inden den blev smidt ud) og i håb om at finde en puppe/kokon ....)
Klik på billedet for original størrelse (753 x 534)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#9 Kommentar postet d. 14-10-15 kl. 22:32. Emne: Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella?
....åbnede jeg den, men ak og ve....denne gang hele 3 snyltepupper!

Den ene dog tom (klækket?)

Snyltehveps på Phyllonorycter salicicolella? (....åbnede jeg den, men ak og ve....denne gang hele 3 snyltepupper!
Den ene dog tom (klækket?))
Klik på billedet for original størrelse (800 x 525)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator