Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Thomas
Flammekøllesvamp, ikke? (Læst 200 gange) Postet d. 15-10-15 kl. 22:45
Jeg har kun set flammekøllesvamp en gang før, og den fik jeg forevist, så det her er min første selvfundne, og derfor er jeg noget usikker. Den er fra græsplænerne ved Vallø Slot idag.

Flammekøllesvamp, ikke? (Jeg har kun set flammekøllesvamp en gang før, og den fik jeg forevist, så det her er min første selv)
Lars Thomas har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 843)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 16-10-15 kl. 07:00. Emne: Flammekøllesvamp, ikke?
Hej Lars

Der er tre gullige arter som jeg, og de fleste andre ikke kan sætte sikkert navn på uden mikroskopi. Umiddelbart synes jeg at det mest ligner Abrikos-Køllesvamp, men det er ingen bestemmelse!

Hvis du selv vil forsøge dig, så er der en nøgle her: - se linket HER

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#2 Kommentar postet d. 17-10-15 kl. 12:39. Emne: Flammekøllesvamp, ikke?
Har talt med en ven, som tidligere boede i Vallø, og jævnligt gik på svampejagt i slotsparken - han siger, at netop i det område hvor jeg fandt dem, er der blevet fundet abrikoskøllesvamp mange gange, så det lyder altsammen rigtigt. For en sikkerheds skyld har jeg sendt et par stykker via en af min søns venner, der går på Lunds Universitet, til en lærer derovre, som hun siger er meget dygtig til svampe. Så kan han tage et kig og tjekke efter.

Takker.

Lars

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator