Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif Wittendorff
Kowa TSN-1 MC 77-p (Læst 1826 gange) Postet d. 18-10-15 kl. 11:08
Jeg ønsker at købe et teleskop,og har fået ovenstående tilbudt til 1800,- i fin stand,men jeg ved ikke om det er et godt teleskop- er der nogen der kender dette teleskop,er det et godt teleskop til en der aldrig har haft et før,men har set meget på fugle gennem en kowa 10*50.

Besvar | Kommentér

Leif Wittendorff
#1 Kommentar postet d. 18-10-15 kl. 11:39. Emne: Kowa TSN-1 MC 77-p
Jeg glemte lige at skrive at okularet er :Kowa ø77 30 gange wide

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad

Svaraktivitet:

(22)
#2 Svar postet d. 18-10-15 kl. 18:28. Emne: Kowa TSN-1 MC 77-p
Kowa TSN-1 er en ældre model (fra 1984) og var i mange år "det man brugte" til fx fuglekiggeri. 1800,- kr. lyder som en rigtig god pris, hvis teleskopet og okularet er i orden både mekanisk og optisk, dvs. uden "dis" og store ridser på linserne (små ridser er af minimal betydning). Du finder ikke noget nyt og bedre til den pris.

30x vidvinkelokularet er den ideelle forstørrelse til fuglekiggeri - ikke for lidt, ikke for meget. Et nyt 30x okular til TSN-1 koster 2465,- kr. - se linket HER

Husk også, at et teleskop fortjener et godt stativ, dvs. ikke et billigt og vakkelvornt spaghettistativ til 1000,- kr. Regn med at skulle ofre MINDST det samme som for teleskopet for et stativ + stativhoved (nok nærmere mindst 3000,- kr.). Et godt stativ holder i årevis. Og husk, at der er to måder at investere i et stativ: Købe et billigt, fortryde og så købe det rigtige. Eller købe det rigtige med det samme - og det er så faktisk den billigste måde.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Leif Wittendorff
#3 Kommentar postet d. 18-10-15 kl. 18:47. Emne: Kowa TSN-1 MC 77-p
Tusind tak for svaret,som fortalte alt hvad jeg skal vide,jeg kan fortælle at jeg nu har købt det ,der er ingen ridser eller tåge,står fuldstændigt skarpt.

Der er også et rigtig godt stativ med,som ser ud som en rigtig god kvalitet.

Mvh Leif

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#4 Kommentar postet d. 18-10-15 kl. 18:49. Emne: Kowa TSN-1 MC 77-p
Så er der vel kun tilbage at ønske tillykke med købet (og håbe på lidt mere teleskop-egnet vejr).

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator