Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Ivar Qvonje
En sær Hejrenæb? (Læst 674 gange) Postet d. 31-10-07 kl. 13:41
Vi er godt nok langt henne på året, og planterne ligner ikke altid sig selv mere. Alligevel studser jeg over denne Hejrenæb, som dels har afvigende blade (synes jeg), dels er ualmindelig kraftig kirtelhåret.

Og så er den større og grovere end de Hejrenæb, jeg senest så.

Jeg har kikket i DNNF (pg. 374). Her nævnes en "Moskus-Hejrenæb". Kunne det være sådan en?

Mvh. Jørn

En sær Hejrenæb? (Vi er godt nok langt henne på året, og planterne ligner ikke altid sig selv mere. Alligevel studser )
Foto: Jørn Ivar Qvonje
Kommentér

Jørn Ivar Qvonje
#1 postet d. 31-10-07 kl. 16:03. Emne: En sær Hejrenæb?
Men kronbladenes længde i forhold til bægerbladene taler for Alm. Hejrenæb, så det er det nok.

Mvh. Jørn

En sær Hejrenæb? (Men kronbladenes længde i forhold til bægerbladene taler for Alm. Hejrenæb, så det er det nok.
Mvh.)
Foto: Jørn Ivar Qvonje
Kommentér

Jens Elm Sørensen
#2 postet d. 31-10-07 kl. 17:42. Emne: En sær Hejrenæb?
Jeg vil kalde den for alm.hejrenæb.

Den er 1-2 årig, stivhåret og står nu med kraftige bladrosetter.

Jeg har nogle "visne" stængler af slangehoved, som er begyndt at skyde og blomstre igen.

Kommentér

Jørn Ivar Qvonje
#3 postet d. 01-11-07 kl. 17:47. Emne: En sær Hejrenæb?
Ja, det er bare en Alm. Hejrenæb. Men nogen kummervækst var den så ikke, snarere det modsatte, hvad det så end er.

Tak for din kommentar.

Mvh. Jørn

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator