Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Smuk brunlig poresvamp? (Læst 243 gange) Postet d. 20-10-15 kl. 00:57
Denne er jeg i tvivl om, fordi det først var muligt at porer ved kraftig forstørrelse. Men måden den gror på ligner en porevamp. Den var meget våd, som om den havde suget vand.

På gammel fældet løvtræstamme, hvor der også groede en stor gruppe Honningsvampe. Den var udbredt på begge sider af stammen.

Odense, bynær skov d.d.

Venlig hilsen Anni

Smuk brunlig poresvamp? (Denne er jeg i tvivl om, fordi det først var muligt at porer ved kraftig forstørrelse. Men måden den)
Foto: Anni Lene Nielsen
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#1 Kommentar postet d. 20-10-15 kl. 00:57. Emne: Smuk brunlig poresvamp?
Yngre svampe fra den anden side af stammen

Smuk brunlig poresvamp? (Yngre svampe fra den anden side af stammen)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 20-10-15 kl. 00:59. Emne: Smuk brunlig poresvamp?
Underside, som kliner sig til stammen, så svampen næsten står i 90 grader ud fra undersiden

Smuk brunlig poresvamp? (Underside, som kliner sig til stammen, så svampen næsten står i 90 grader ud fra undersiden)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 Kommentar postet d. 20-10-15 kl. 01:01. Emne: Smuk brunlig poresvamp?
Frigjort svamp. Var sej og læderagtig med"ruskinds"overflade og tyk og indeholdt meget vand.

Smuk brunlig poresvamp? (Frigjort svamp. Var sej og læderagtig med"ruskinds"overflade og tyk og indeholdt meget vand.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 454)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 Kommentar postet d. 20-10-15 kl. 01:02. Emne: Smuk brunlig poresvamp?
Underside kraftigt forstørret med næsten usynlige sporehuller. Der går mange på en cm. Men jeg kunne ikke se dem med det blotte øje, derfor tvivlen om poresvamp

Smuk brunlig poresvamp? (Underside kraftigt forstørret med næsten usynlige sporehuller. Der går mange på en cm. Men jeg kunne)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 645)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator