Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Thomas
En anden svamp på træstub i Boserup (Læst 258 gange) Postet d. 31-10-15 kl. 21:00
Denne her var der en del af på gamle stubbe som jeg tror muligvis var egetræer, men jeg ved det ikke. De var ret forfaldne. Konsistensen var ikke træhård, men snarere gammelt bildæk. Og den mærkelige rødlilla farve forvirrer mig også en kende.

En anden svamp på træstub i Boserup (Denne her var der en del af på gamle stubbe som jeg tror muligvis var egetræer, men jeg ved det ikke)
Lars Thomas har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (828 x 770)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#1 Kommentar postet d. 31-10-15 kl. 21:01. Emne: En anden svamp på træstub i Boserup
Lidt tættere på

En anden svamp på træstub i Boserup (Lidt tættere på)
Klik på billedet for original størrelse (770 x 801)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#2 Kommentar postet d. 31-10-15 kl. 21:01. Emne: En anden svamp på træstub i Boserup
Og en underside

En anden svamp på træstub i Boserup (Og en underside)
Klik på billedet for original størrelse (835 x 770)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 31-10-15 kl. 21:22. Emne: En anden svamp på træstub i Boserup
Det er Ege-Labyrintsvamp Lars, og det er kendt at den ind imellem bliver rødviolet, nogen grund hertil kender jeg ikke.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#4 Kommentar postet d. 02-11-15 kl. 12:17. Emne: En anden svamp på træstub i Boserup
Tak for det - de var sært med den farve, for det var det samme på en hel del træstubbe, som allesammen stod i den samme ret lille begrænsede del af skoven.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator