Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lone Kjær
Svamp på overdrev i dag (Læst 221 gange) Postet d. 04-11-15 kl. 15:54
Jeg kommer ingen vegne med den her. Fundet på overdrev i dag sammen med flere arter at vokshat. Den store er 6,5 cm høj og hatten 2,2 cm. Den lugter kraftigt - kan ikke definere af hvad - nærmest lidt kemikalieagtigt. Hat bliver ved med at være våd. Stok tør. Bliver mere og mere blålig især på stokken.

Svamp på overdrev i dag (Jeg kommer ingen vegne med den her. Fundet på overdrev i dag sammen med flere arter at vokshat. Den )
Lone Kjær har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lone Kjær
#1 Kommentar postet d. 04-11-15 kl. 15:54. Emne: Svamp på overdrev i dag
Foto 2

Svamp på overdrev i dag (Foto 2)
Lone Kjær har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#2 Svar postet d. 04-11-15 kl. 17:24. Emne: Svamp på overdrev i dag
Blågrøn Bredblad, hvis lamelæggen har samme farve som lamelfladen

(hvis duften er peber: snarere Blegblå Bredblad)

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Lone Kjær
#3 Kommentar postet d. 05-11-15 kl. 19:27. Emne: Svamp på overdrev i dag
Hej Henrik

Tak for svar. Har stadig svampene. Duft en mellemting mellem peber og cedertræ. Ingen fnug i hatrand eller skæl på stok. Heller ikke da jeg plukkede den. Jeg har kigget fotos af blegblå og blågrøn bredblad. Jeg hælder mest til blegblå. Stokken er lyst sølvglinsende med blåligt skær. Lameller er nu brune. Lamelrand er lidt takket (lup 10x). Også at den er fundet på næringsfattigt overdrev. Kan det godtages?

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#4 Kommentar postet d. 06-11-15 kl. 18:41. Emne: Svamp på overdrev i dag
ud fra billederne er jeg ikke sikker på, om æggen har samme farve som fladen ...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator