Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ken Alminde
Almindelig eller Stor Dammusling? (Læst 343 gange) Postet d. 12-11-15 kl. 14:35
Hej

I en større mergelgrav på Vejlekanten er der en fin bestand af dammuslinger. Nu har jeg taget billeder af et enkelt eksemplar i ønsket om at blive klogere på arten.

Desværre noget udvisket i konturerne omkring umbo-voldene, men det eneste der kunne fiskes op iført gummistøvler.

Længde 10 cm og efter bedste overbevisning et eksemplar af normal størrelse for lokaliteten, hvilket vel ikke er imponerende for Stor Dammusling?

Men Umbo-voldende virker snarere koncentriske end bølgende, hvilket jeg formoder peger på Stor?

Kan arten erkendes udfra billederne?

Mvh. Ken

Almindelig eller Stor Dammusling? (Hej

I en større mergelgrav på Vejlekanten er der en fin bestand af dammuslinger. Nu har jeg taget)
Ken Alminde har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 558)
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#1 Kommentar postet d. 12-11-15 kl. 14:36. Emne: Almindelig eller Stor Dammusling?
Umbo-voldene.

Almindelig eller Stor Dammusling? (Umbo-voldene.)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 555)
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#2 Kommentar postet d. 12-11-15 kl. 14:37. Emne: Almindelig eller Stor Dammusling?
Og et sidste. Flere billeder kan dog fremskaffes.

Almindelig eller Stor Dammusling? (Og et sidste. Flere billeder kan dog fremskaffes.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 575)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator