Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Lille hjelmhat med pels og slør (Læst 315 gange) Postet d. 12-11-15 kl. 22:34
Den/de piplede frem på en mosbevokset gren i skovbunden (løvskov)

Lille hjelmhat med pels og slør (Den/de piplede frem på en mosbevokset gren i skovbunden (løvskov))
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 12-11-15 kl. 22:35. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
-

Lille hjelmhat med pels og slør (-)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 12-11-15 kl. 22:35. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
-

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 postet d. 12-11-15 kl. 22:36. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
-

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 12-11-15 kl. 22:37. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
-

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#5 Svar postet d. 13-11-15 kl. 08:07. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
Hej Bodil

Det er en Fnughat, formodentlig Bleg Fnughat, hjelmhatte mangler så voldsom beklædning. Fnughatte har kedeligt brunt sporestøv, hjelmhatte livligere farvet i rustbrunt.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#6 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 09:07. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
Tak for uddybende svar!

Er der noget, jeg selv kan undersøge yderligere, for at afgøre om det er den blege?... Jeg har belæg...

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#7 Svar postet d. 13-11-15 kl. 14:30. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
Hej Bodil

Med mindre der er tjørn i umiddelbar nærhed, så mener jeg bestemt at det er Bleg Fnughat, den tør jeg godt sige god for uden at mikroskopere den.

Mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#8 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 16:04. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
Det må jeg se, om jeg kan finde ud af... Det er jo en blandet skov, hvor man i tidens løb har plantet alverdens forskellige træer - så byens skoleungdom kunne botanisere i den. Så om der også er, eller har været, tjørn, aner jeg ikke.

Det kan vel teoretisk være en tjørne-gren-stump, som de vokser på

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#9 Kommentar postet d. 14-11-15 kl. 20:04. Emne: Lille hjelmhat med pels og slør
Jeg har været forbi igen i dag - og jeg så overhovedet ikke noget, der ligner tjørn i nærheden

Så du får det grønne flag (og jeg får lukket tråden)

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator