Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Marie Louise Brandt
En eller anden pigsvamp på træstamme ...? (Læst 861 gange) Postet d. 13-11-15 kl. 08:33
Bregnerød 12 november.

På træstamme i skoven voksede denne ret store (vel omkring 10 cm. eller mere) hvide pigsvamp.

Men hvilken?

Flere fotos følger.

En eller anden pigsvamp på træstamme ...? (Bregnerød 12 november.

På træstamme i skoven voksede denne ret store (vel omkring 10 cm. eller me)
Marie Louise Brandt har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#1 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 08:34. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
næste foto

En eller anden pigsvamp på træstamme ...? (næste foto)
Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#2 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 08:34. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
tredje foto

En eller anden pigsvamp på træstamme ...? (tredje foto)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#3 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 08:35. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
fra oven

En eller anden pigsvamp på træstamme ...? (fra oven)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3017)
#4 Svar postet d. 13-11-15 kl. 09:22. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Det er pindsvinepigsvamp, dyrkes meget i Kina, jeg købte et par gange i Shanghai sidst jeg var der, i 2010. Set i Kvickly Holte 2008 til 175.- pr. kg, de var dyrket i Holland.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 13-11-15 kl. 15:08. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Hej Marie-Louise

Ja den er meget sjælden og bør absolut på svampeatlas. Hvis du giver mig en nøjagtig lokalitet, sikker vært og sender mig fotografierne, så skal jeg nok lægge den ind hvis du ikke selv har mulighed for det!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#6 Svar postet d. 13-11-15 kl. 15:21. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Der er to tidligere fund fra Bregnerød (begge 2008) i følge svampeatlas, hvis din lokalitet bliver meget præciseret, kan det måske afgøres om den er ny, eller hvad!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#7 postet d. 13-11-15 kl. 16:58. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Det anede mig, at den ikke var helt almindelig. Så den hvidlige plamage på træstammen (meget frønnet, så jeg kan ikke afgøre træsorten, men det øvrige rundt om var bøg), måtte have kikkerten frem for at se piggene, og så kravle over grøft og dige ind mellem træerne for at tage fotos.

Lokalitet ca 60 meter stik øst for Bregnerød Kro.

Mailer dig gerne fotos og koordinater, hvor meget må fotos fylde i KB, max 150, som når jeg oploader her, eller hvad?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#8 Svar postet d. 13-11-15 kl. 17:01. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Ja 150 kb til svampeatlas, men jeg modtager dem gerne større så jeg selv kan nyde billederne

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#9 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 17:42. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
5 originalfotos skulle gerne være i din postboks nu - de fylder jo lidt ...

God fornøjelse

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator