Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Erik Simonsen
Hvilken svamp med violette lameller? (Læst 429 gange) Postet d. 14-11-15 kl. 11:45
8-11-2015 Lundegaard, Skallebanke, overdrev, nordvendt skråning, fyrretræer ca. 10 m. væk, Odense å ca. 100 m. væk. Flot brun, glat hat, omkring 12 - 14 cm., jeg mener den havde en lidt sødlig duft. Er det muligt at få et navn på den?

Venlig hilsen

Simon

Hvilken svamp med violette lameller? (8-11-2015 Lundegaard, Skallebanke, overdrev, nordvendt skråning, fyrretræer ca. 10 m. væk, Odense å )
Foto: Niels Erik Simonsen
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#1 Svar postet d. 14-11-15 kl. 12:10. Emne: Hvilken svamp med violette lameller?
Hej, det er Violet hekseringshat - se linket HER

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#2 Kommentar postet d. 14-11-15 kl. 12:34. Emne: Hvilken svamp med violette lameller?
Hej Jette, tak for hjælpen. Dejligt jeg endelig kunne finde en der kunne bestemmes. Jeg forsøgte først at nøgle den med MycoKey, tænkte den måtte være nem med den lamelfarve, men nej, overhovedet intet i nærheden.

VH Simon

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#3 Svar postet d. 14-11-15 kl. 12:46. Emne: Hvilken svamp med violette lameller?
Flot, du prøver, men det er ikke altid nemt at komme i mål

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#4 Kommentar postet d. 14-11-15 kl. 12:54. Emne: Hvilken svamp med violette lameller?
Ja det er svært, men jeg prøver at få styr på begreber og betegnelser, ellers kommer man vist ikke videre.

Simon

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator