Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Poulsen
D90/Tamron 150-600 (Læst 1106 gange) Postet d. 28-11-15 kl. 23:20
Hej.

Jeg har tidligere haft en tråd ang. køb af et Tamron objektiv

150-600 mm til mit Nikon D90. Dette har jeg købt fredag, og endnu ikke prøvet, andet end et par løse skud. Nu er jeg blevet gjort opmærksom på at et Nikon D90, måske ikke kommunikerer godt med dette objektiv, det skulle have noget med blænden at gøre. Er der nogen som har erfaring/viden om det?

Venlig hilsen Bent

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#1 Kommentar postet d. 13-12-15 kl. 02:23. Emne: D90/Tamron 150-600
Erfaring: Ingen - hverken Nikon eller Tamron.

Men ifølge - se linket HER skulle der ikke være nogen problemer med denne kombination.

Så svaret må vel være det lettere flabede modspørgsmål: Hvad synes du selv? Er billederne generelt veleksponerede - eller er de generelt for lyse eller for mørke? Prøv med forskellige blænderåbninger. Hvis der skulle være problemer med blænderen, vil det være synligt på de fleste billeder.

Og hvis kameraet og objektivet ikke spiller helt perfekt sammen mht. skarpheden (afstandsindstillingen), så kan det nok også klares. Søg fx på "Nikon D90 micro adjustment Tamron 150-600mm" (aktuelt mere end 33.000 hits på Google).

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#2 Kommentar postet d. 13-12-15 kl. 20:08. Emne: D90/Tamron 150-600
Hej Anders.

Tak for dit uddybende svar.

Jeg har nu haft min Tamron 150-600 i ca 3 uger, og fotograferet en del, selv om vejret ikke har været det bedste.

Den fungerer fint sammen med Nikon D90. Jeg er nok blevet lidt overrasket over, hvor tungt det hele er. Det går udmærket med de første billeder man "skyder", men der kommer hurtig gummiarm, hvis der skal tager flere uden hvil. Jeg har lavet mig en "skydestok" med tveje. Det fungerer faktisk godt, den er nem lige at lægge kameraet op i,og så har fruen, også en travestok, når vi går ture. Når der er et fast anlæg, træ eller lignende, bliver der taget udmærket billeder. Dog mangler jeg stadig noget erfaring i at stille blænden optimalt, men det kommer vel.

Hilsen, tak for alle indlæggene og god Jul.

Bent.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator