Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Rød minisvamp i barkrevner (Læst 458 gange) Postet d. 04-12-15 kl. 13:53
Den 1. dec. ved Bjerge Sydstrand kom jeg forbi en forkrøblet birk, hvor flere grene var knækkede, og meget rådne, - i adskillige tværgående revner i barken sad der små røde svampe på rad, - og kun i revnerne, ingen på selve barken, - jeg tænkte på Cinnobersvamp, men de plejer jo at sidde overalt, - kan det være en anden ?

mvh

Finn

Rød minisvamp i barkrevner (Den 1. dec. ved Bjerge Sydstrand kom jeg forbi en forkrøblet birk, hvor flere grene var knækkede, og)
Foto: Finn M. Hansen
Klik på billedet for original størrelse (725 x 420)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#1 Svar postet d. 05-12-15 kl. 09:41. Emne: Rød minisvamp i barkrevner
det kan være en tåresvamp eller liden guldgaffel i unge eksemplarer, voksskiver er også en mulighed så sikker ID kræver nok et mikroskop.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 05-12-15 kl. 10:44. Emne: Rød minisvamp i barkrevner
Det kunne også være unge, udtørrede eks. af Gul Bævresvamp. Der er en måde at finde ud af det på, nemlig ved at tage en gren, lægge den køligt og frostfrit, lagt ind i en våd avis eller lign.

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 06-12-15 kl. 08:03. Emne: Rød minisvamp i barkrevner
Hej Aksel og Torbjørn

- jamen, det giver mig jo endnu god undskyldning til at smutte en tur til Bjerge Strand igen. , - så må vi jo se om jeg evt. kan få dem til at udvikle sig lidt mere ved indpakning i våde aviser, eller om det bliver en øv''er

- jeg skal også derop for at se om "min" anden hvide knold har udviklet sig til noget genkendeligt, Aksel. - se linket HER

God søndag

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#4 Kommentar postet d. 14-12-15 kl. 14:39. Emne: Rød minisvamp i barkrevner
- nu har jeg gjort, som du sagde, Torbjørn, - nu ligger der en gren pakket ind i en våd avis i vores fyrrum, der blev rimelig køligt, da vi fik vores gasfyr, - så må vi jo se om der sker noget med svampene.

Rød minisvamp i barkrevner (- nu har jeg gjort, som du sagde, Torbjørn, - nu ligger der en gren pakket ind i en våd avis i vores)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator