Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten DD Hansen
Hvilken løbebille fra strand? (Læst 656 gange) Postet d. 09-11-07 kl. 22:08
Den her faldt jeg over ved Ertebølle den 15/7, men den undslap desværre, fordi jeg lige skulle have et par billeder. Så det er, hvad jeg har - er der nogle bud på ID?

Hvilken løbebille fra strand? (Den her faldt jeg over ved Ertebølle den 15/7, men den undslap desværre, fordi jeg lige skulle have )
Foto: Morten DD Hansen
Kommentér

Ulf Hanssen
#1 postet d. 10-11-07 kl. 10:39. Emne: Hvilken løbebille fra strand?
Hei

Det er en Bembidion, hvilken av dem tør jeg ikke si da de er vanskelig å bestemme til art uten en lupe, så den får stå som Bembidion sp. såfremt Christer ikke har et bedre bud.

Kommentér

Christer Reiråskag
#2 postet d. 24-11-07 kl. 19:32. Emne: Hvilken løbebille fra strand?
Ja, det er mange arter med røde/orange pletter, men dette er den aller mest almindelige: Bembidion bruxellense Wesmaël, 1835 - Brysselsk Glansløber.

Mvh

Christer

Kommentér

Morten DD Hansen
#3 postet d. 24-11-07 kl. 22:53. Emne: Hvilken løbebille fra strand?
Tusind tak - så kommer den på asap!

Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen
#4 postet d. 25-11-07 kl. 00:26. Emne: Hvilken løbebille fra strand?

Hej Morten m.fl.

I følge FE er det gældende navn Ocydromus bruxellensis Wesmael, 1835. - se linket HER

Det er sgu ikke nemt at følge med

Mvh Ulrik

Kommentér

Morten DD Hansen
#5 postet d. 25-11-07 kl. 10:02. Emne: Hvilken løbebille fra strand?
AAargh.... vi må have lavet en aftale med GBIF (Global Biodiversity Facility) på Zoologisk Museum om synkronisering af artslisterne. Det kommer til at tage lidt tid, men vi har allerede kontaktet dem herom.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator