Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Læst 677 gange) Postet d. 15-12-15 kl. 21:19
Det var en meget interessant vejside....

Fra Tostrup efter papegøjefangst. I

træbælte /dødt og levende lige ud til asfalten.

Seljerøn, Ahorn og Hyld sikre.

Og svampen var nok i rønnetræet, som var dødt, lårtykt.

Et forsøg på at brække et lille stykke af svampen, resulterede i...meget sejt og bom, så knækkede svampen helt af og er nu i min varetægt. Sad heftet fast på meget lille område /endeskive.

Ingen lugt....

Billederne på stedet blev ikke gode...

Her nogenlunde...

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Det var en meget interessant vejside....
Fra Tostrup efter papegøjefangst. I
 træbælte /dødt og le)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:21. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
1

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (1)
Klik på billedet for original størrelse (942 x 1256)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:22. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
2

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (2)
Klik på billedet for original størrelse (937 x 702)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:26. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Her ligger svampen i bladene under træerne...

placeret af mig...

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Her ligger svampen i bladene under træerne...
placeret af mig...
:-))
Klik på billedet for original størrelse (986 x 802)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:36. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Her naboen Sten

-da vi havde talt om svampe i fem minutter begyndte vi at "ransage hinanden"...

"Vi har boet 2 år i Godthåb -har du spillet fodbold, Sten" ?? , spurgte jeg..

DET havde han i Godthåb -og medens jeg var kantinebestyrer !!! i idrætsforeningen.

NU kunne vi huske hinanden meget tydeligt -og snakken gik om de gode, gamle dage i Godthåb 1975-77....

Vi havde ikke set hinanden i 38 år.....!!!!

Nu skulle han ha´ fat i lillebroderen (som jeg anbragte som back !! og det passede !!!)

Meget herligt, og jeg måtte rende rundt, som jeg lystede, selvom lænkehundene glammede....

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Her naboen Sten
-da vi havde talt om svampe i fem minutter begyndte vi at "ransage hinanden"...
"V)
Klik på billedet for original størrelse (652 x 604)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#5 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:39. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Studiefoto i aften i køkkenet.....

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Studiefoto i aften i køkkenet.....
)
Klik på billedet for original størrelse (1063 x 987)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:43. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Her ses den svage vedheftning

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Her ses den svage vedheftning)
Klik på billedet for original størrelse (1035 x 776)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:48. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Udsnit af poreflade

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Udsnit af poreflade)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 591)
Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#8 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:51. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Rødlig okkerporesvamp bliver violet med salmiakspiritus og anden base.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#9 Kommentar postet d. 15-12-15 kl. 21:51. Emne: Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ??
Jeg har aldrig set noget lignende....

Døde og levende træer lige ud til vejen og så måske Rødlig Okkerporesvamp ?? (Jeg har aldrig set noget lignende....
:-))
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator