Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Poulsen
Objektiv (Læst 1156 gange) Postet d. 10-01-16 kl. 20:00
Jeg.

Jeg har fornylig købt et nyt objektiv Tamron 150-600 mm.

Jeg har et Nikon D90 kamera.

Problemet er, at objektivet har lidt slør til kamerahuset. Det er altid svært at sige hvor meget slør der er, men jeg vil tro 0,3-0,5 mm. Nu er kameraet jo ikke hel nyt, så jeg troede, det var derfor. De andre objektiver jeg har, har meget mindre slør, selv om de har været brugt og skiftet mange gange.

Ved min henvendelse i forretninger, siger de, at det er normalt, og linsen blev prøvet på et nyt kamerahus, her var der også slør, dog mindre end mit.

Mit spørgsmål er nu: Er det normalt med slør, og har det nogen betydning?

Hilsen Bent.

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#1 Kommentar postet d. 11-01-16 kl. 10:44. Emne: Objektiv
Det slør du taler om, det er vel i tangential retning - ikke langs med objektivets længderetning? Hvis det er tangentialt er det næppe alvorligt, så længe alle kontakter berører de rigtige ledere og objektivet fungerer helt normalt. MVH Bent

Besvar | Kommentér

Bent Poulsen
#2 Kommentar postet d. 11-01-16 kl. 11:37. Emne: Objektiv
Hej.

Sløret er ikke i længderetning, og objektivet fungere fint, så jeg er mere rolig.

Tak for svaret.

Bent

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator