Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Lindskrog Christiansen
Spæd Kløver i august ? (Læst 301 gange) Postet d. 17-01-16 kl. 22:22
Der kommer af og til beretninger om Spæd Kløver i august.

Men kan det nu også passe ?

Jeg har gennem årene fundet Spæd Kløver fire steder i det østlige Jylland og syv steder på Vestfyn. Alle fundene er gjort tæt på månedsskiftet maj/juni. Jeg har i august 2015 besøgt de fleste af lokaliteterne uden at finde en eneste Spæd Kløver. Derimod var der næsten alle steder små planter af Fin Kløver med 2-3 blader og 2-3 blomster i hvert hoved.

Hvad der kan medvirke til forveksling er det forhold at Fin Kløvers blomster ved tørring får samme orangegule farver som Spæd Kløver.

Med venlig hilsen

Lars Lindskrog Christiansen

Kommentér

Jens Christian Schou
#1 Kommentar postet d. 18-01-16 kl. 06:56. Emne: Spæd Kløver i august ?
Men Spæd Kløver har jo stilkede blomster

Kommentér

Henrik Tranberg
#2 Kommentar postet d. 18-01-16 kl. 12:45. Emne: Spæd Kløver i august ?
til gengæld skyder Spæd Kløver ofte igen om efteråret

og så vil jeg meget gerne høre om, hvilke af dine mange fund (ikke kun af Spæd Kløver), der er nye! (forsøgte at ringe x gange i går!)

Kommentér

Henrik Tranberg
#3 Kommentar postet d. 18-01-16 kl. 12:45. Emne: Spæd Kløver i august ?
til gengæld skyder Spæd Kløver ofte igen om efteråret

og så vil jeg meget gerne høre om, hvilke af dine mange fund (ikke kun af Spæd Kløver), der er nye! (forsøgte at ringe x gange i går!)

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator