Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Pileurt (Læst 390 gange) Postet d. 16-11-07 kl. 09:55
Kan dette være andet end Fersken-pileurt? Den var godt ½m høj og stod pludselig midt i min have, i nærheden af fuglefoderpladsen, hvor der vokser alt muligt andet mærkeligt. Desværre har jeg kun det ene billede.

Inger

Pileurt (Kan dette være andet end Fersken-pileurt? Den var godt ½m høj og stod pludselig midt i min have, i n)
Foto: Inger Lund
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 16-11-07 kl. 09:59. Emne: Pileurt
Nej, det vil jeg ikke være med til. Jeg siger Almindelig Boghvede, Fagopyrum esculentum.

Ole

Kommentér

Inger Lund
#2 postet d. 16-11-07 kl. 10:01. Emne: Pileurt
Ja, selvfølgelig, så var det derfor, den virkede bekendt og så alligevel. Mange tak for hjælpen - det var noget af en kvajer

Inger

Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 postet d. 16-11-07 kl. 10:02. Emne: Pileurt
PS. Fersken-P. har lancetformede blade og rødlige blomster.

Ole

Kommentér

Inger Lund
#4 postet d. 16-11-07 kl. 10:07. Emne: Pileurt
Ja, nu kan jeg sagtens se forskel. Jeg havde helt overset boghveden i floraen, og dens blade er endda så flotte og karakteristiske.

Men i det mindste var familien da rigtig.

Og den er helt sikkert kommet med fuglefoderet så, sammen med gulerødder og rødkål og alt muligt andet mærkeligt.

Tak igen.

Inger

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator