Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Olesen
røgning af fisk og kød (Læst 1838 gange) Postet d. 05-02-16 kl. 11:42
Hej. Er der mon en eller anden der ved noget om at det skulle være farligt at anvende en røgeovn lavet af træ pga. bakterier der vil sætte sig i træet , eller er det bare noget snak der er opstået af nogen der ikke ved hvad de taler om ? Står for at ville lave en røgeovn i træ fra en model som jeg så Jørgen Skoubo anvende i en udsendelse fra frilandshaven og syntes den var rigtig fin, men vil jo ikke bruge tid på at lave en hvis det er en bakteriebombe. Håber en eller anden vil svare mig så jeg kan komme videre med projektet eller skal ud at investere i en af metal i stedet. mvh Lars O.

Besvar | Kommentér

Thomas Eske Holm
#1 Svar postet d. 05-02-16 kl. 16:53. Emne: røgning af fisk og kød
Ham her ved måske noget? - se linket HER

Besvar | Kommentér

Lars Olesen
#2 Kommentar postet d. 05-02-16 kl. 19:03. Emne: røgning af fisk og kød
Tak for dit link, men jeg kunne ikke læse noget om der kunne udvikles bakterier inde i ovnen under brug. Nogle mener jo at det lige som et skærebræt kan holde en bakteriflora igang når ovnen ikke er i brug, og når man så anvender ovnen igen, vil bakterierne kunne gå i emnerne man ryger. Det er der skoen trykker, og det jeg gerne vil vide noget om.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator