Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Rasmussen
Artsbestemmelse (Læst 599 gange) Postet d. 22-11-07 kl. 14:38
Hej

31-5-07 var jeg på Samsø og gik gennem Nordby bakker, der så jeg på/ved en fyrrestub og sandet muldjord en svamp eller plante.

Er der nogen der kan identificere det og fortælle mig hvad jeg har set.

MVH

Ole R

Artsbestemmelse (Hej
31-5-07 var jeg på Samsø og gik gennem Nordby bakker, der så jeg på/ved en fyrrestub og sandet )
Foto: Ole Rasmussen
Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#1 postet d. 22-11-07 kl. 15:48. Emne: Artsbestemmelse
Hej Ole

Det ligner meget en kløvblad, men det er mig ikke muligt at afgøre sikkert uden at have set undersiden af svampen, du skulle vel ikke derfor have et foto af denne!?

mvh

Torbjørn

Kommentér

Ole Rasmussen
#2 postet d. 22-11-07 kl. 17:53. Emne: Artsbestemmelse
Hej Thorbjørn

Jeg har ikke et billede af undersiden, da jeg ikke havde en kniv i tasken den dag.

Den dag jeg så emnet, tænkte jeg ikke nærmere over hvad det var jeg fotograferede, for jeg var på jagt efter sommerfugle, derfor var jeg noget sløset med dokumentationen men, du mener altså at det er en svamp! interesant så tideligt på året.

MVH

Ole R

Kommentér

Ole Rasmussen
#3 postet d. 22-11-07 kl. 18:00. Emne: Artsbestemmelse
Jeg var lige inde i galleriet og se på kløvblade. Min svamp ligner rigtig meget på de andre, så med mindre, at der er nogen der har et andet forslag, vil jeg kalde den Kløvblad.

MVH

Ole R

Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 postet d. 22-11-07 kl. 20:15. Emne: Artsbestemmelse
Hvis du vil kalde den Kløvblad i din egen samling, så gør det, men du bør ikke sætte den i galleriet uden en sikker bestemmelse.

mvh

Ole

Kommentér

Ole Rasmussen
#5 postet d. 22-11-07 kl. 20:46. Emne: Artsbestemmelse
hej Ole

Jeg lagde mit foto ud på F&N fordi jeg ikke kunne se, om det var en svamp eller mos.

Jeg har nu fået at vide, at det er en svamp og det er nu parkeret i albummet svampe under U ID, for når jeg hverken har underside eller lignende, kan jeg jo ikke få en sikker bestemmelse, derfor har det ikke været min mening at legge det i galleriet.

Jeg er tilfreds med at have fået konstateret at det er en svamp.

MVH

Ole R

Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 postet d. 23-11-07 kl. 11:40. Emne: Artsbestemmelse
Fint, Ole. Men husk at tænke i lameller og stok ved næste svamp. Det giver bedre muligheder.

mvh

Ole

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator