Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (Læst 535 gange) Postet d. 28-02-16 kl. 21:49
-ovre i fugtig ellebevoksning i orkidémarken.

Har ligget en tre år cirka , og da jeg løftede op afsløredes to flotte belægninger.

Kan denne hjælpes på vej ??

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (-ovre i fugtig ellebevoksning i orkidémarken.
Har ligget  en tre år cirka , og da jeg løftede op af)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (742 x 556)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 28-02-16 kl. 21:51. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Her tættere

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (Her tættere)
Klik på billedet for original størrelse (713 x 961)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 28-02-16 kl. 21:55. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Svamp nummer to mener jeg, er Laksefarvet Voksskind

ikke sandt

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (Svamp nummer to mener jeg, er <b> Laksefarvet Voksskind </b>
ikke sandt
:-))
Klik på billedet for original størrelse (864 x 747)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 28-02-16 kl. 21:57. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Lille overside på svampe nummer 1

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (Lille overside på svampe nummer 1
:-))
Klik på billedet for original størrelse (900 x 656)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 28-02-16 kl. 22:36. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
-kunne den første være Blød begporesvamp monstro ??

(Her fra åstedet derovre- flere kæppe venter på at blive løftet...))

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (-kunne den første være <b> Blød begporesvamp </b> monstro ??
:-)

(Her fra åstedet derovre- flere)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3533)
#5 Svar postet d. 28-02-16 kl. 23:27. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Hej Per, du har jo selv besvaret helt korrekt Laksefarvet voksskind og Blød begporesvamp

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#6 Svar postet d. 29-02-16 kl. 07:26. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Det ser ud som blød begporesvamp, har du et billede som viser den mørke overside?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 29-02-16 kl. 09:06. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Det var da herligt -tak Jette og Aksel

(Aksel s # 3)

Første gang den Bløde

(Læste ved midnatstide i Politikens svampebog om en "tvilling" til den Laksefarvede, der især var knyttet til Elletræer...:

Elle-voksskind (Peniophora eriksonii) med andre mikroskopiske karakterer ....

Ikke på FugleogNatur og min undersøgelse af de første 3000 fund på atlas af Peniophora viser ingen eriksonii

-den er måske udgået/slettet som art ????

(jeg kan ikke køre videre og se de sidste 879 fund -men det ændrer nok ikke.

Og fint, fint med Laksefarvet Voksskind

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (Det var da herligt -tak Jette og Aksel :-)
(Aksel s # 3)
Første gang den Bløde (i)
(Læste ved mid)
Klik på billedet for original størrelse (742 x 556)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#8 Svar postet d. 29-02-16 kl. 09:17. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Peniophora eriksonii kræver helt sikkert mikroskopi! den er ikke registreret fordi der ikke er nogen der tjekker deres laksefarvede i mikroskop. Noget gik galt da jeg ikke fik de sidste billeder på mobilen, så kun de 2 første.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#9 Kommentar postet d. 15-12-17 kl. 20:10. Emne: Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø
Aksels to sidste svar på min fødselsdag....

-her fra 2017 ..!!

Gamle lugejernstykke ellekæppe i fugtigt miljø (Aksels to sidste svar på min fødselsdag.... (i) (i)
:-)

-her fra 2017 ..!!)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator