Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Mathiassen
Orange barksvamp? (Læst 740 gange) Postet d. 27-11-07 kl. 02:32
Jeg fandt denne barksvamp-lignende ting på en afsavet bøgestamme. Er det bare et stort eksemplar af Stråle-åresvamp, Plebia radiata, eller er der andre bud? Det som forvirrer mig er de orange gevækster som er filtet i struktur og rager op til 10mm ud fra substratet.

Orange barksvamp? (Jeg fandt denne barksvamp-lignende ting på en afsavet bøgestamme. Er det bare et stort eksemplar af )
Foto: Henrik Mathiassen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 27-11-07 kl. 09:03. Emne: Orange barksvamp?
Som du kan se på

- se linket HER

kan de godt lave "hatte", og nogle gange er det de orange farver, der dominerer, og hvor man skal se godt efter for at se at det er en Stråle-åresvamp.

Orange barksvamp? (Som du kan se på
http://www.fugleognatur.dk/images/galleri/stråleåre%20fn.jpg
kan de godt lave "ha)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Henrik Mathiassen
#2 postet d. 28-11-07 kl. 08:04. Emne: Orange barksvamp?
Hej Margaretha

tak for det, jeg fandt også flere billeder på nettet som bekræfter din vurdering. Det er mærkeligt at det ikke er nævnt i nogle af nøglerne at den kan danne en sådan hatagtig struktur.

mvh,

Henrik

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator