Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Pedersen
Nogen der kender denne fætter af en svamp (Læst 650 gange) Postet d. 29-03-16 kl. 18:43
Den har groet ud af et lille hul i vores campingvogn indvendigt?

Er den giftig?

MVH Finn

Nogen der kender denne fætter af en svamp (Den har groet ud af et lille hul i vores campingvogn indvendigt?

Er den giftig?

MVH Finn
)
Finn Pedersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3525)
#1 Svar postet d. 29-03-16 kl. 19:49. Emne: Nogen der kender denne fætter af en svamp
Hej Finn. Den vil jeg kalde Almindelig Østershat, meget unge. Jeg har således også set den vokse i en gammel trailer, svampen er nedbryder/parasit på ved - se linket HER - se linket HER

Spiselig

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Pedersen
#2 Kommentar postet d. 29-03-16 kl. 20:20. Emne: Nogen der kender denne fætter af en svamp
Jamen hvis det er en spiselig svamp - Østershat - så kan den vel ikke være farlig inde i camping vognen.

Det vi spekulerede på var om den kunne sende spore rundt i luften derinde som usunde/farlige.

Det ikke en campingvogn som skal holde 5 år mere. Men omvendt er det sundheds skadelig/farligt/usundt så vil vi af med den og ikke holde mere ferie i den.

Men kan vi blot "høste den" så er det nok det vi gør hvis ikke den er skadelig (dog ikke med tanke på spisning)

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#3 Kommentar postet d. 29-03-16 kl. 21:34. Emne: Nogen der kender denne fætter af en svamp
Østershat kan udsende store mængder af sporer, som kan udløse allergi, men der skal vist flere til end den lille buket i har taget billede af her.

Jeg ville være mere nervøs for generel skimmelvækst, når vognens skelet er så opfugtet at der ligefrem kan gro svampe ud fra det.

Mvh Sofus

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#4 Svar postet d. 29-03-16 kl. 21:37. Emne: Nogen der kender denne fætter af en svamp
jeg er med på almindelig østershat - de voksede også ud af vores hestetrailer sidste år

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator