Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karl Kjærgaard
Hjælp til hvid, firtallig vandplante (Læst 718 gange) Postet d. 26-04-16 kl. 18:48
Jeg er helt ude at svømme - kan slet ikke få denne sump/vandplante til at falde på plads – hverken DNNF, andre håndbøger eller søgninger på F&N har reddet mig i land. Og så sidder der adskillige hjælpsomme mennesker ’derude’, som har et svar parat, ved jeg . Hjææææælp.

Set på Rold Skov Golfklubs baner ved de yderste (vand)huller den 6. juli.

Venlig hilsen

Karl Kjærgaard

Hjælp til hvid, firtallig vandplante (Jeg er helt ude at svømme - kan slet ikke få denne sump/vandplante til at falde på plads – hverken D)
Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Karl Kjærgaard
#1 Kommentar postet d. 26-04-16 kl. 18:50. Emne: Hjælp til hvid, firtallig vandplante
- og et udsnit af blomsterstanden.

Hjælp til hvid, firtallig vandplante (- og et udsnit af blomsterstanden.)
Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(296)
#2 Svar postet d. 26-04-16 kl. 19:01. Emne: Hjælp til hvid, firtallig vandplante
Jeg tror Sump-Snerre er svaret.

- se linket HER

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3199)
#3 Svar postet d. 26-04-16 kl. 19:49. Emne: Hjælp til hvid, firtallig vandplante
Kær- eller Sumpsnerre.

Jeg kan ikke se om bladene er brodspidse og planten ligesom hænger fast i fingrene, når man tager om den = Sump

Butte blade og kun noget ru stængel = Kær

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karl Kjærgaard
#4 Kommentar postet d. 26-04-16 kl. 20:27. Emne: Hjælp til hvid, firtallig vandplante
Mange tak for hjælpen, Lars Jørgen og Jens Chr. Der er ikke detaljer i mit øvrige billedmateriale, der kan bidrage til en opklaring.

Selv om svaret ikke er absolut, så er det dog inden for rækkevidde:

Jeg vil gå derud, når det bliver højsommer og studere blade og stængler, tage bedre billeder og holde mandtal.

J.C., må jeg spørge om årsagen til, at du lader Vand-snerre (DNNF side 378) ude af betragtning? Er der fysiske ting på billederne, du kan afgøre det på? - Størrelsen? - Eller det faktum at Vand-Snerren er relativ sjælden?

Vh. Karl

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(3199)
#5 Svar postet d. 26-04-16 kl. 20:49. Emne: Hjælp til hvid, firtallig vandplante
Din plante ser for småblomstret og spinkel ud til Vand-S. derfor.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator