Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Kæmpesvamp - hvilken? (Læst 943 gange) Postet d. 03-12-07 kl. 23:06
Jeg synes bare, det var imponerende, at den kunne holde sig over jorden. Hvad hedder sådan en? 10/6 ved Sønderskoven-Lolland.

Kæmpesvamp - hvilken? (Jeg synes bare, det var imponerende, at den kunne holde sig over jorden. Hvad hedder sådan en? 10/6 )
Foto: Finn Krone
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Kommentér

Michael Filtenborg
#1 postet d. 03-12-07 kl. 23:48. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
Hej finn har du et billede af undersiden?

Kommentér

Finn Krone
#2 postet d. 03-12-07 kl. 23:58. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
Hej Michael - jeg har KUN dette. Kan det bruges?

Kæmpesvamp - hvilken? (Hej Michael - jeg har KUN dette. Kan det bruges?)
Foto: Finn Krone
Klik på billedet for original størrelse (800 x 520)
Kommentér

Michael Filtenborg
#3 postet d. 04-12-07 kl. 00:01. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
Det er så utydeligt så jeg ikke kan se det ordentligt. Når jeg ser på overfladen minder den mig mere om en stilkporesvamp muligvis foranderlig, men dette er kun en fornemmelse.

Hvad sort træ er stubben?

Kommentér

Finn Krone
#4 postet d. 04-12-07 kl. 00:11. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
Hej Michael - det skulle meget gerne være bøg. Jeg troede ikke, at der var noget at vælge imellem med sådant et stort uhyre. Og (desværre) tog jeg egentlig kun billedet, fordi jeg syntes, den så sjov ud. Den svampeverden er nu noget helt specielt.

(Nu ved du vel, at du kan forstørre yderligere med ctrl og plus. Desværre digital forstørrelse ).

Kommentér

Michael Filtenborg
#5 postet d. 04-12-07 kl. 00:21. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
aaah DOH! glemte lige hatstørrelsen.

In that case skal det være Skællet stilkporesvamp hvis det skal være en stilkporesvamp. Din kunne da godt ligne at den "har haft" skæl, men jeg synes ikke rigtigt den ligner.

Kæmpeporesvamp vokser bare aldrig kun med en hat (jeg har ihvertflad aldrig set det), og det nager mig. Derfor mit forslag til stilkporesvamp, men som sagt synes heller ikke helt dette passer, hmmm den skal der ihvertfald tænkes lidt over herfra

Kommentér

Margaretha Liebmann
#6 postet d. 04-12-07 kl. 09:13. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
Enig med dig Michael. Kæmpeporesvamp i juni, den hopper jeg heller ikke på. Det kan snart ikke være andet end en gammel svend af Skællet. De bliver jo også imponerende store.

Kommentér

Finn Krone
#7 postet d. 05-12-07 kl. 09:23. Emne: Kæmpesvamp - hvilken?
Tak Margaretha og Michael!

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator