Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Mælkehvid kødporesvamp? (Læst 565 gange) Postet d. 04-12-07 kl. 17:16
Det er jo ikke nemt med de lidt halvgamle svampe . Denne nøgler bedst ud på Mælkehvid kødporesvamp, men den lugter altså ret kraftigt; en meget behagelig lidt syrlig svampelugt, indenfor ½ m kan man lugte den (ingen smag) og det mener jeg altså ikke at den mælkehvide gør. Jeg kan jo huske forkert. Voksede på liggende, noget medtaget bøg, flere steder.

3 billeder:

Mælkehvid kødporesvamp? (Det er jo ikke nemt med de lidt halvgamle svampe :-). Denne nøgler bedst ud på Mælkehvid kødporesvam)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 04-12-07 kl. 17:16. Emne: Mælkehvid kødporesvamp?
Hatoverflade:

Mælkehvid kødporesvamp? (Hatoverflade:)
Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 04-12-07 kl. 17:17. Emne: Mælkehvid kødporesvamp?
Og poreflade:

Mælkehvid kødporesvamp? (Og poreflade:)
Kommentér

Jens H. Petersen
#3 postet d. 04-12-07 kl. 21:17. Emne: Mælkehvid kødporesvamp?
Det kunne jo også være en gammel Bjerkandera fumosa (grågul sodporevamp). Så burde den have lysebrunt kød og en (oftest utydelig) brun zone mellem kød og porelag - se linket HER

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 04-12-07 kl. 21:24. Emne: Mælkehvid kødporesvamp?
Ja selvfølgelig! Jeg er nok blevet distraheret af den kraftige lugt. Den gennemskårne hat ser fuldstændigt ud som den skal gøre, hvis det skal være en Sveden gråporesvamp.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator