Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jackie Uffe Dalgas Sørensen
Artsbestemmelse Klosterheden 50 (Læst 314 gange) Postet d. 21-05-16 kl. 09:35
På spadseretur i Klosterheden fandt jeg 3 af disse brune svampe -hatten 3cm bred hvælvet-tør-glat-lameller smalt til-

voksede-brune-fjerne- stok 5cm flad-hul -Tilspidset mod roden-brunlig med hvide felter-lugt syrlig -smag svag bidende efter 1 min- Der er 3 billeder-

Venlig hilsen

Jackie

Artsbestemmelse Klosterheden 50 (På spadseretur i Klosterheden fandt jeg 3 af disse brune svampe -hatten 3cm bred hvælvet-tør-glat-la)
Jackie Uffe Dalgas Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 21-05-16 kl. 09:35. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 50
2 billede

Artsbestemmelse Klosterheden 50 (2 billede)
Besvar | Kommentér

#2 Kommentar postet d. 21-05-16 kl. 09:36. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 50
3 Den tilspidsede stok

Artsbestemmelse Klosterheden 50 (3 Den tilspidsede stok)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#3 Svar postet d. 21-05-16 kl. 10:02. Emne: Artsbestemmelse Klosterheden 50
Det er sandsynligvis en slørhat i gruppen omkring Randstribet Slørhat, der er mange, endnu ikke udredte arter i gruppen.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator