Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
hvilken svamp på bøgestub? (Læst 542 gange) Postet d. 08-12-07 kl. 15:53
Jeg synes, at mange af disse svampe ligner hinanden meget, og jeg kan også forstå på debatten her i forum, at de kan være vanskelige at bestemme ud fra et foto, men prøver allivel at spørge.

Denne gruppe er set i dag på en ret stor, død bøgestub. Den grønlige farve på oversiden kan måske skyldes alger.

Hver af svampe er ca. 5 cm brede.

Gerner

hvilken svamp på bøgestub? (Jeg synes, at mange af disse svampe ligner hinanden meget, og jeg kan også forstå på debatten her i )
Foto: Gerner Jensen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 08-12-07 kl. 16:10. Emne: hvilken svamp på bøgestub?
Hvis ikke du har et bedre billede af undersiden Gerner, må vi jo nøjes med dette.

Selvom jeg får på puklen () mener jeg at det er Puklet læderporesvamp, men det var rart at vide hvordan porerne ser ud, så jeg tager forbehold.

Kommentér

Gerner Jensen
#2 postet d. 08-12-07 kl. 16:22. Emne: hvilken svamp på bøgestub?
Hej Margaretha, Tak for svaret.

Jeg syntes, at mit billede viste temmelig meget underside, så jeg troede, det var nok, men jeg har faktisk et bedre her.

hvilken svamp på bøgestub? (Hej Margaretha, Tak for svaret.

Jeg syntes, at mit billede viste temmelig meget underside, så jeg)
Foto: Gerner Jensen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 postet d. 08-12-07 kl. 16:48. Emne: hvilken svamp på bøgestub?
Ja, så er der ingen tvivl, det er Puklet læderporesvamp Gerner. Du kan se, at porerne er lidt langstrakte, labyrintiske som man siger.

Kommentér

Gerner Jensen
#4 postet d. 08-12-07 kl. 16:58. Emne: hvilken svamp på bøgestub?
Mange tak.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator